استفاده از پابند ارتجاعی برای کاهش ارتعاشات قطارهای مترو
برای نخستینبار در ایران از تکنولوژی پابند فوق ارتجاعی ونگارد بهمنظور کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار در پروژه خط ۶ متروی تهران استفاده شده است.
به گزارش همشهری، علی امام، مدیرعامل متروی تهران گفت: تکنولوژی ونگارد یکی از تمهیدات کاهنده ارتعاش است که میتواند در زمان بهرهبرداری و حین عبور قطار، میزان ارتعاشات را به میزان ۲۵ دسیبل کاهش دهد. خط ۶ مترو از کنار بیمارستان قلب و شریعتی عبور میکند که انتقال ارتعاشات مترو در زمان بهرهبرداری و عبور قطار ممکن بود روی دستگاههای حساس بیمارستان اثرگذار باشد. بر همین اساس برای نخستینبار در عملیات روسازی و ریلگذاری متروی زیر این بیمارستانها از تکنولوژی پابند ونگارد استفاده شد تا امواج ارتعاشی کمتری را منتقل کند. امام گفت: برای دستگاههای موجود در بیمارستانها، حد مجاز ارتعاش طبق استاندارد، باید حداکثر ۶۵ دسیبل باشد که از طریق تکنولوژی پابند ونگارد، مقدار ارتعاش به کمتر از این مقدار کاهش پیدا کرده است. وی ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران شهری برای همه» بیان کرد: در همین راستا تلاش داریم تا مسائل و ملاحظات زیستمحیطی را در ساختوساز مترو رعایت کنیم تا منجر به افزایش کیفیت زندگی در پایتخت شود.