• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43716
+
-

حراج بزرگ فصل

حراج بزرگ فصل

افت شدید تیم ملی آلمان در یک سال اخیر باعث شده ارزش برخی بازیکنان این تیم در بازار نقل‌وانتقالات کاهش یابد. اگر سایت ترنسفر مارکت را ملاک قرار دهیم، در ترکیب تیم منتخب بازیکنانی که بیشترین افت قیمت را در بازار داشته‌اند، نام 5 بازیکن آلمانی به چشم می‌خورد.
   مانوئل نویر دروازه‌بان این تیم است که بعد از مصدومیت هرگز شباهتی به آن دروازه‌بان عجیب و استثنایی گذشته نداشت. قیمت او از 35میلیون یورو به 13میلیون یورو کاهش یافته است. البته این قیمت‌هایی است که ترنسفر مارکت روی بازیکنان می‌گذارد و طبیعی است بایرن‌مونیخ با چنین رقمی هرگز راضی به فروش دروازه‌بان ملی‌پوش خود نخواهد شد.
   2 مدافع وسط این تیم که بیشترین افت قیمت را در این سایت داشته‌اند هم آلمانی هستند؛ البته اگر سرخیو راموس را دفاع راست در این ترکیب در نظر بگیریم. قیمت متس هوملس یک‌سوم شده و از 60میلیون یورو به 20میلیون‌یورو کاهش یافته است.
   بواتنگ هم به همین نسبت ارزان شده و از 45میلیون به 30میلیون یورو رسیده است. افت شدید نویر و هوملس به‌خاطر مصدومیت‌هایی بوده که پشت‌سر گذاشته‌اند اما همسر بواتنگ اعتراف کرد که افت این بازیکن دلیل دیگری داشته و به‌دلیل غرق شدن در روابط خانوادگی و کم کردن تمرینات بوده است.
   سرخیو راموس هم نیم‌فصل بدی را سپری کرد و نشان داد نتایج بد اسپانیا در جام‌جهانی را هنوز فراموش نکرده است. قیمت او 20میلیون ارزان شده و الان طبق معیارهای این سایت با 30میلیون یورو قابل‌خریداری است که البته اصلا واقعی به‌نظر نمی‌رسد و اگر حباب قیمت‌ها را درنظر بگیریم، باشگاهی که خواهان خرید این بازیکن باشد زیر 50میلیون یورو دستش به او نخواهد رسید.
   دفاع چپ این ترکیب فیلیپه لوئیس، مدافع برزیلی اتلتیکو مادرید است که با 5میلیون یورو می‌شود او را خرید و 13میلیون تخفیف گرفت. البته این مدافع چون قراردادش رو به پایان است، در پایان فصل به‌صورت رایگان می‌تواند به هر تیمی که خواست برود.
   می‌رسیم به خط هافبک؛ 2آلمانی دیگر هم در این خط هستند. اولی مسوت اوزیل است که به‌تلخی از تیم ملی خداحافظی کرد و حالا در آرسنال هم اوضاع خوبی ندارد و باشگاه لندنی می‌خواهد او را قرض بدهد یا با کسی معاوضه کند. اوزیل 15میلیون یورو ارزان شده و با 35میلیون قابل‌خرید است.
   توماس مولر هم یکی از آن بازیکنانی است که معلوم نیست چگونه به این سطح از فوتبال و موقعیت عالی رسیده‌اند. او چند سال است افت شدیدی را تجربه می‌کند. مولر را با 40میلیون می‌شود خرید اما به‌نظر نمی‌رسد تخفیف 20میلیون یورویی هم سیل پیشنهادها را به سوی باشگاه بایرن‌مونیخ سرازیر کند.
   آرتورو  ویدال که به‌خاطر پوشیدن پیراهن بارسلونا کلی به این باشگاه تخفیف داد، یکی از بازیکنان حراجی دیگر این لیست است. او بعد از نیمکت‌نشین شدن در بارسا 15میلیون ارزان شده و فقط 20میلیون یورو قیمت دارد.
   کمتر کسی آخرین باری را که الکسیس سانچس فیکس بازی کرد یا در نتیجه یک مسابقه تأثیر گذاشت به یاد می‌آورد. او که پارسال همین موقع‌ها از آرسنال با میخیتاریان در منچستر معاوضه شد، بیشترین دستمزد را در انگلیس می‌گیرد و هفته‌ای نیم‌میلیون پوند دستمزد دارد. قیمت او اما به 45میلیون یورو کاهش یافته و 25میلیون تخفیف به وی تعلق گرفته است. اگر مصدومیتش خوب شود شاید پاری‌سن‌ژرمن مقصد بعدی این مهاجم شیلیایی باشد.
   لوییس سوارس به سنی رسیده که بارسلونا درصدد یافتن جانشینی مناسب برای او در فصل آینده است تا این بازیکن به‌تدریج در ترکیب جا بیفتد و یکی دو سال بعد جای مهاجم اروگوئه‌ای را بگیرد. سوارس با 60میلیون یورو در دسترس است و 25میلیون از ارزش وی کم شده.
   نفر آخر این ترکیب لیونل مسی است. او هم زبان‌مان لال سال‌های پایانی فوتبالش را سپری می‌کند و طبیعی است کمی ارزان‌تر شده باشد. قیمت مسی در بازار 160میلیون یورو است که 20میلیون کاهش را نشان می‌دهد. قیمت فسخ قرارداد او 700میلیون یورو است و اگر همین الان اعلام شود با 160میلیون می‌شود او را خرید، باشگاه‌های اروپایی و چینی و عربی جلوی باشگاه بارسلونا صف می‌کشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید