• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43587
+
-

فضاپیمایی برای سفر به مریخ

فضاپیمایی برای سفر به مریخ


هرچند بحث‌های امکان سفر به مریخ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما شرکت اسپیس ایکس واضح‌ترین تصاویر از فضاپیمایی برای رفتن به سیاره سرخ را منتشر کرده است.

پس از مدت‌ها حرف و حدیث شرکت اسپیس ایکس برای نخستین بار تصاویری واضح از فضاپیمایی که به گفته این شرکت قرار است روزی انسان را به مریخ برساند منتشر کرده است. پیش از این هیچ‌کدام از عکس‌های منتشر شده جزئیات فضاپیمای مشهور به استارشیپ را مشخص نمی‌کرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، استارشیپ قرار است در اوایل سال۲۰۱۹ و احتمالا در ‌ماه آوریل آزمایش شود. استارشیب در واقع برنامه بلندپرواز ایلان ماسک به‌عنوان وسیله نقلیه سفر به مریخ است. آن طوری که مقام‌‌های اسپیس ایکس می‌گویند این راکت باید قادر باشد که ۱۰۰مسافر یا معادل ۱۵۰تن بار را با خود به مریخ برساند. آزمایش‌های اولیه در مسیرهای کوتاه خواهد بود اما ماسک پیش از این نشان داده که پشتکار زیادی برای به واقعیت تبدیل کردن آرزوهای محال دارد.

به گزارش دیلی‌میل، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که استارشیپ بسیار بزرگ‌تر و قدرتمندتر از راکت Saturn V است که فضانوردان ماموریت آپولو را به سطح‌ماه برد. علاوه بر این، او خبر داده که در ساخت این راکت از فولاد ضد‌زنگ استفاده می‌شود چون مقاومت آن در برابر حرارت به‌مراتب بیشتر از فیبر کربن است. استارشیپ قرار است  ۹.۱۴متر عرض و ۵۴.۸متر ارتفاع داشته باشد و روی یک شتاب‌دهنده راکت با ارتفاع بالغ بر ۶۶متر سوار شود. نام قبلی استارشیپ یا ستاره‌پیما تا چند وقت پیش BFR یا راکت بزرگ فالکون بود. پیش از این با فالکون هوی اسپیس ایکس ارسال محموله‌های سنگین را تجربه کرده است. در پرتاب این موشک یک خودروی رودستر تسلا به فضا فرستاده شد. فالکون هوی می‌تواند محموله‌هایی به وزن ۶۴تن معادل با ۵ اتوبوس دو طبقه را به مدار پایینی زمین انتقال دهد. ارسال محموله‌های بسیار سنگین به فضا یکی از مهم‌ترین مشکلات رسیدن به مریخ است. برای رفتن به سیاره سرخ فضانوردها باید بسیاری از تجهیزات را همراه خود داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید