• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43586
+
-

نقطه کلیدی تولید محتوا

چشم انداز
نقطه کلیدی تولید محتوا


وزارت ارتباطات امروز روی نقطه‌ای کلیدی و مهم در کشور دست گذاشته است و باید خوشحال باشیم که سرانجام وزارتخانه‌ای اهمیت تولید محتوا برای کودک را درک کرده است و می‌داند که اگر ما با بستر گسترده‌ای روبه‌رو هستیم که محتوایی برایش نداریم، تهدیدی برای کودکان ماست.

سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودکآنلاین ضمن اعلام حمایت خود از این جشنواره گفت: از زمان آغاز جشنواره تاکنون انجمن سینمای جوانان ایران به شیوه‌های مختلف تلاش کرده‌ است تا از این حرکت که با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته ‌است، حمایت کند.

به گفته او، تلاش برای تولید محتوای کودک در فضای مجازی کاری بزرگ و مهم است و امروز نباید از این نکته غافل شویم که گوشی‌های تلفن همراه بیش از هرچیز دیگری فراگیر شده است.

موسوی گفت: هم‌اکنون بیش از 40میلیون گوشی تلفن همراه در کشور فعال است و افراد بسیاری به‌ویژه نوجوانان، ساعت‌های زیادی را - که برای بعضی از آنها همه اوقات‌ فراغتشان است- در فضای مجازی می‌گذرانند. پس دیگر نمی‌توان بر این نکته چشم‌پوشید که سلطه تلویزیون بر جوانان و نوجوانان به پایان رسیده ‌ا‌ست.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران همچنین اظهار کرد: به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات، امروز روی نقطه‌ای کلیدی و مهم در کشور دست گذاشته‌ است و باید خوشحال باشیم که سرانجام وزارتخانه‌ای، اهمیت تولید محتوا برای کودک را درک کرده‌ است و می‌داند که اگر ما با بستر گسترده‌ای روبه‌رو هستیم که محتوایی برایش نداریم، طبیعتا این فضا، حالت تهدید برای ما پیدا می‌کند.

او ادامه ‌داد: اگر ما بتوانیم با جریانی مانند کودکآنلاین در این فضا، زمینه‌ساز ارائه و تولید محتوای مناسب شویم، یعنی توانسته‌ایم یک‌ تهدید بزرگ را به یک فرصت تبدیل کنیم اما تبدیل این تهدید به فرصت تنها با حضور همه متخصصان و نهادها ممکن خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید