• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43589
+
-

آزمایش اداره‌های باهوش در آلمان


استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محیط کاری امن، راحت و جذاب، راهکاری است که یک گروه آلمانی در حال کار کردن روی آن هستند. به گزارش گیزمگ، در این روش که قرار است برای اولین‌بار در برلین رونمایی شود، تمام سامانه‌های یک اداره مدرن از طریق هوش مصنوعی کنترل می‌شود تا کارمندان حس شادابی بهتری داشته باشند.


پایش دقیق محل عبور کارمند
تلفن همراه کارمندان به یک سامانه هوشمند داخلی مجهز می‌شود که می‌تواند ورود آنها را به هر بخش از اداره گزارش کرده و ویژگی‌های محیط را طبق نظر آنها شبیه‌سازی کند. در این روش نیازی به همراه داشتن دائمی کارت‌های شناسایی نیست. ضمن اینکه اگر کارمند – برای مثال در شرکت‌هایی با مدل استارتاپی- جای ثابتی نداشته باشد، محل نشستن او در هر بخش از شرکت، به محض ورودش دگرگون خواهد شد.


بهینه‌سازی نور و صدا
یکی از مهم‌ترین فاکتورها، بهینه‌سازی شرایط نور، صدا و رطوبت محیط است. آلمانی‌ها می‌گویند کارمندانی که این شرایط برایشان بهینه شده باشد، کارایی بهتری از خودشان نشان می‌دهند. حسگرهای مرتبط با سامانه «اینترنت اشیاء» اطلاعات محیط را جمع‌آوری کرده و آنها را در یک فضای ابری جمع می‌کنند. اگر شرایط از حد ایده‌آل فاصله بگیرد، سیستم کنترل مرکزی باخبر شده و شرایط را به وضعیت ایده‌آل برمی‌گرداند.


خاموش‌شدن دستگاه‌های اضافه
با اندازه‌گیری وضعیت‌ محیط و تعداد افراد حاضر در یک منطقه، سامانه‌های تولید انرژی در همان محل متمرکز می‌شوند و بقیه دستگاه‌ها در حال آماده‌به‌کار قرار می‌گیرند. چراغ‌ها و سیستم‌های گرمایشی جزو این سیستم‌ها هستند. در عین حال، در اتاق‌های شلوغ‌تر اکسیژن بیشتری به محیط تزریق می‌شود.


رزرو اتاق ملاقات با هوش مصنوعی
از آنجایی که در محیط‌های کاری مدرن و استارتاپی، عمده فضاهای کاری به‌صورت اشتراکی هستند، پیدا‌کردن محل خلوت برای نشستن و استراحت یا برگزاری جلسات، کار دشواری است و به هماهنگی نیاز دارد. بخشی از سامانه‌های هوش مصنوعی وظیفه دارند این فرایندها را بهینه کنند. از آنجایی که سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، آمار حضور افراد در اتاق‌ها را در اختیار دارد و در عین حال، برنامه رزرو فضاهای خالی را نیز از قبل بررسی می‌کند، می‌تواند بنا به میزان ساعت‌هایی که به یک سالن ملاقات نیاز دارید، بهترین جای شرکت را به شما پیشنهاد کند.


مدیریت خودکار بحران در شرکت
 درصورت خراب‌شدن دستگاه‌ها، تمام‌شدن کاغذ چاپگر یا نیاز به فراخوان‌کردن یک همکار، سیستم به‌طور خودکار برنامه‌ریزی شده و کارش را انجام می‌دهد. برای مثال، یک سیستم مرکزی به تمام حاضران جلسه از قبل پیام هشدار می‌فرستد یا مخزن چاپگر مدت کوتاهی پیش از تمام‌شدن کاغذهایش، به‌صورت خودکار سفارش خرید کاغذ جدید را به فروشگاه ارسال می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید