• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4355
+
-

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به وزیر بهداشت :

به هاشمی دولت یازدهم برگردید

این روزها کمتر مراسم و جلسه‌ای در حوزه سلامت می‌توان یافت که در آن حرفی از کمبود اعتبارات بیمه سلامت و طرح تحول نباشد. گلایه‌ها در این زمینه باعث شد روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به وزیر بهداشت بگوید: «به هاشمی دولت یازدهم برگردید.»

جهانگیری در بیست‌وسومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان جزو اولویت‌های دولت است. حوزه پزشکی به‌دلیل ظرفیت بالایی که دارد، حتما می‌تواند در موضوع پژوهش نقش محوری داشته باشد. جشنواره رازی توانسته است به یک مرجعیت علمی ممتازی دست یابد و از این بابت باید از مسئولان برگزار‌کننده این جشنواره تشکر کرد. جهانگیری ادامه داد: البته مدیران نیز باید با انگیزه باشند و جدا روی کار بیایند. آقای هاشمی، وزیر بهداشت در دولت یازدهم با فعالیت‌های خود، دیگران را به وجد می‌آورد. او باید به هاشمی دولت یازدهم بازگردد. مدیران سطح ملی باید فعالیت تمام وقت داشته باشند و پای کار بایستند. کسی هم که احساس می‌کند مدیر این شرایط نیست، باید جای خود را به کسی واگذار کند که انگیزه و امید دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت کار بزرگی بود که به ریسک و شجاعت در تصمیم‌گیری نیاز داشت، افزود: این طرح در شرایطی ایجاد شد که کشور در تحریم بود و محدودیت منابع وجود داشت ولی با اتکا به توانمندی‌ها و فرصت‌های کشور این طرح در دستور کار قرار گرفت و توفیقات بزرگی هم به‌دست آمد؛ از قبیل اینکه هزینه‌های مردم را کاهش داد، بیمارستان‌ها با متخصصان ۲۴ساعته تجهیز شدند، بیش از ۲۰هزار تخت بیمارستان افزایش یافت و رضایت مردم به‌دست آمد.

وی ادامه داد: البته ما مقداری با محدودیت منابع مواجه شدیم و برخی دریافتی‌ها از مراکز درمانی با تأخیر طولانی مواجه شده است اما من به ملت اطمینان می‌دهم طرح تحول سلامت به‌هیچ‌وجه از دستور کار دولت خارج نشده و همچنان چون این طرح در اولویت مردم است، در اولویت دولت هم می‌ماند اما باید راهکاری برای حل مشکلات این طرح تهیه کنیم. وزیر بهداشت نیز در این مراسم با تشکر از کادر پزشکی و محققان در این مراسم گفت: وقتی کار را شروع کردیم نگران بودم که شتاب علمی که در سال‌های 2009 تا 2011 داشتیم را چطور در همان تراز نگه داریم.

امیدوارم پژوهش‌‌های ما در حوزه پزشکی در ریلی قرار گیرد که سنگ‌های پیش پای دولت و ملت برداشته شود. اتفاقی در خوزستان افتاد و مردم دچار حملات آسماتیک شدند که در همان ابتدا چیزی بالغ بر هزاران بیمار را پذیرش کردیم و درواقع سال اول ٢٤هزار بیمار، سال بعد ١١هزار بیمار و در سال‌های بعد ٣٠٠بیمار بستری شدند که به‌نظر می‌‌رسد نتیجه پژوهش‌های علمی با رویکرد بومی بود که توانست راهگشای بسیاری از مشکلات پیش آمده باشد. در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از 11محقق، 3دانشگاه و 6مرکز تحقیقاتی برتر تقدیر شد.

(خبر آنلاین)

این خبر را به اشتراک بگذارید