• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43414
+
-

فروش منشا به بهانه بدهکاری

فروش منشا به بهانه بدهکاری

گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس که با قراردادی دوساله به این تیم پیوسته بود در لیست مازاد برانکو قرار گرفته و در نیم‌فصل دوم جایی در این تیم نخواهد داشت. این بازیکن فصل پیش بعد از درخشش در پیکان خیلی زود مورد توجه برانکو قرار گرفت و سرمربی سرخپوشان او را در لیست خود قرار داد. برانکو فکر می‌کرد با زوج منشا و طارمی می‌تواند خط حمله رؤیایی را برای پرسپولیس بسازد اما با جدایی طارمی این بازیکن نیز هرگز نتوانست انتظارات سرمربی را برآورده کند و با وجود گل‌های حساسی که برای سرخپوشان زد در نهایت با تصمیم برانکو این بازیکن کنار گذاشته شد.
   آمار ضعیف، قیمت بالا
منشا در نیم‌فصل اول لیگ برتر در ۱۵ بازی تنها یک گل به ثمر رساند. اگرچه در لیگ قهرمانان او توانست گل‌های مهمی را برای سرخپوشان به ثمر برساند؛ مثل گلزنی در بازی برگشت برابر الدوحیل که با گل او پرسپولیس توانست به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کند. با این حال آمار ناامید‌کننده او باعث شد تا برانکو تصمیم به کنار گذاشتن او از لیست تیمش بگیرد. از طرفی سرمربی پرسپولیس در جلسه با مدیران باشگاه اعلام کرد با توجه به قیمت بالای این بازیکن و اینکه قرارداد منشا تا پایان فصل به پایان می‌رسد بهتر است این بازیکن فروخته شود تا باقی طلب این بازیکن را باشگاه بتواند از فروش او پرداخت کند.
   پیشگیری از شکایت
منشا برای 2سال قراردادی 450هزاردلاری با پرسپولیس بست که افزایش سریع نرخ دلار قیمت این بازیکن را ناگهان به 4میلیارد تومان رساند. این در حالی است که مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان تا به اینجای کار تنها 200هزار دلار دریافت کرده است و 250هزار دلار دیگر از پرسپولیس طلبکار است که با نرخ ارز 10هزار تومانی چیزی بیش از 2میلیارد تومان باید به این بازیکن پرداخت شود؛ موضوعی که با توجه به عدم‌پرداختی باشگاه به سایر بازیکنان بعید است پرسپولیس بتواند این مبلغ را فعلا پرداخت کند و احتمالاً باید شاهد یک شکایت بازیکن خارجی دیگر از پرسپولیس باشیم.
   فروش منشا به‌خاطر بدهی؟
با توجه به اینکه از قرارداد منشا  با پرسپولیس یک نیم فصل دیگر باقی مانده است، مسئولان پرسپولیس منتظر پیشنهاداتی برای منشا هستند تا زمینه جدایی او را فراهم کنند اما از سوی مسئولان باشگاه به این بازیکن گفته شده که نیم‌فصل دوم جایی در پرسپولیس ندارد و باید تیم بعدی خود را معرفی کند. این در حالی است که هم‌اکنون تیم نفت آبادان تنها تیمی است که پیشنهاد رسمی خود را به باشگاه داده است. از طرفی شنیده می‌شود که چند تیم شهرستانی مانند سپیدرود به‌دنبال جذب این بازیکن هستند و باید دید کدام تیم با پیشنهاد مالی پرسپولیس برای فروش منشا موافقت خواهد کرد.
   منشا: از تصمیم برانکو شوکه شدم
برانکو ایوانکوویچ در حالی نام گادوین منشا را در لیست فروش باشگاه پرسپولیس قرار داد که عملکرد این بازیکن در نیم‌فصل سپری شده چندان هم بد نبود. منشا در مورد جدایی غیرمنتظره‌اش از پرسپولیس، گفت: «ابتدا وقتی این خبر به گوشم رسید، شوکه شدم، چون واقعا باور نداشتم که برانکو مرا در اختیار باشگاه قرار داده است. البته خیلی زود با این قضیه کنار آمدم، به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای شرایط را پذیرفتم و حالا به آینده فکر می‌کنم.»
مهاجم سرخپوشان درخصوص اینکه می‌گویند به‌خاطر عملکرد فنی از پرسپولیس کنار گذاشته شده، گفت:«در این مورد من نباید پاسخ دهم. عملکرد من در پرسپولیس مشخص است. در هر بازی که برای این تیم به میدان رفتم تمام تلاشم این بود که در زمین بازیکنی مؤثر باشم. هواداران در این مورد بهترین قاضی هستند. آنها می‌دانند منشا در سخت‌ترین روز‌ها پرسپولیس را ترک نکرد، در شرایطی که طلب زیادی از باشگاه داشتم و می‌توانستم خیلی راحت قرارداد خود را یکطرفه فسخ و کل پولم را بگیرم، اما این کار را به‌خاطر هواداران نکردم.»
منشا درخصوص عملکرد ضعیف در گلزنی برای پرسپولیس گفت: «من در ترکیب پرسپولیس تلاشم این بود که بازیکن مؤثری باشم و آمار دوندگی‌ام در زمین مشخص است. شاید برای اینکه صاحب توپ شوم مجبور بودم بارها به عقب برگردم و حداقل بازیکنان کناری خود را صاحب موقعیت گل کنم. یک مهاجم برای اینکه گل بزند باید صاحب موقعیت شود؛ اتفاقی که برای من در پرسپولیس کمتر رخ داد. وظیفه‌ام در پرسپولیس خیلی متفاوت با پیکان بود و اصلا نباید عملکرد من در این دو تیم با هم مقایسه شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید