• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43404
+
-

ترافیک در انتخابات فدراسیون کاراته

ترافیک در انتخابات فدراسیون کاراته

آخرین روز ثبت‌نام از کاندیدا‌های ریاست فدراسیون کاراته محلی برای اتفاقات جالب توجه بود به‌صورتی‌که بیم آن می‌رود، این انتخابات تبدیل به رقابتی غیرورزشی شود. در 10روز فرصت ثبت‌نام از سرمربی سابق تیم ملی تا خزانه‌دار کمیته ملی المپیک که رئیس یک فدراسیون ورزشی دیگر هم هست تا رئیس سابق که به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان همین چند هفته پیش صندلی‌اش را تحویل داد، برای رسیدن به صندلی ریاست ثبت‌نام کرده‌اند.
آخرین نامزدی که ثبت‌نام کرد، رئیس مستعفی کاراته، صادق فرجی بود. او هنوز نیم‌نگاهی به پست سابق خودش دارد. نکته مهم حضورش در انتخابات، امید به گرفتن نامه بازگشت به‌کار است. فرجی 14 آذرماه و یک روز پیش از پایان مهلت منع حضور مدیران بازنشسته استعفای خود را به محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تقدیم کرده بود. او البته در همان زمان پس از استعفا و حتی امروز همچنان به دریافت نامه بازگشت به‌کار خود و استفاده از ماده60 قانون ایثارگران برای بازگشت به‌کار امیدوار است و حتی قول دریافت این نامه تا پایان هفته آینده را گرفته تا موانع موجود بر سر راه حضور خود در فدراسیون کاراته را از مقابل بردارد. او با توجه به همین موضوع بار دیگر برای حضور در این فدراسیون ثبت‌نام کرد. رئیس پیشین فدراسیون کاراته با توجه به این موضوع، در آخرین روز ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون کاراته در انتخابات ثبت‌نام کرد تا با دریافت نامه خود مشکلی برای حضور در انتخابات نداشته باشد.
رقیب دیگر اما کیکاووس سعیدی، عضو هیأت رئیسه، خزانه‌دار و ذیحساب کمیته ملی المپیک، دارای دان 8 کاراته و رئیس سبک شوتوکان JKS و داور جهانی این رشته است. وی در گذشته 2 دوره ریاست کمیته داوران فدراسیون کاراته و مدیر فنی تیم ملی کاتا را برعهده داشته و همچنین 2 دوره ریاست فدراسیون گلف، مدیرکل تربیت بدنی استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، بوشهر، گلستان و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری، فناوری اطلاعات سازمان تربیت بدنی را برعهده داشت.
پیچیدگی‌های انتخابات فدراسیون کاراته به‌صورتی که اسامی نامزدها به‌صورت کامل منتشر نشده است و حتی برخی از اسامی که سایت فدراسیون هم اعلام کرده بود، در میان اسامی منتشر شده رسانه‌ها از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، موجود نیست. محمدرضا کاشانی، دبیر فدراسیون که دبیری مجمع انتخابات را نیز برعهده دارد، در پاسخ به این سؤال که چه تعداد کاندیدا در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته ثبت‌نام کردند، می‌گوید: « ثبت‌نام از کاندیداها از اول دی‌ماه در محل فدراسیون کاراته آغاز شد و به‌مدت ۱۰ روز کاری ادامه داشت. طبق آمار دقیقی که بنده اعلام کردم، 23نفر کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون هستند و همه نفرات تمام مدارک خود را به ما ارائه کرده‌اند.» براساس اعلام رسانه، 
21 نفر ثبت‌نام‌شان قطعی شده است؛ کسانی مثل صادق فرجی، کیکاووس سعیدی، سیدکامران هروی برادر سرمربی (هروی قهرمان پیشین کاراته است)، محمدرضا برزگر، سعید نصراللهی، حبیب خانی، ارسلان غلامی، هومان عسگری، علی‌حسین شاکری، سیدعباس احمدپناهی، جمشید زند، علی قاسمی، سیدحسن طباطبایی، حسین افراسیابی، احمد شقاقی، قاسم سعیدی مغانلو، محمدرضا باتوانی، مجید رمضانی مقدم، علی خرمی، حسین مطیعی و مسعود رهنما ثبت‌نام کردند. دبیر مجمع انتخابات فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که خبرگزاری‌ها اسامی 21نفر را اعلام کرده‌‌اند و نام 2 کاندیدا به هیچ عنوان مشخص نیست، چه دلیلی دارد که نام 2 کاندیدا مشخص نیست، گفت: دلیل خاصی ندارد و ما تصمیم گرفته‌ایم که اسامی نفرات نهایی اعلام نشود؛ ضمن اینکه ما فقط اسامی 17نفر را رسانه‌ای کردیم و بعد از آن تصمیم بر این شد که دیگر اسامی کاندیداها اعلام نشود!»

این خبر را به اشتراک بگذارید