• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43301
+
-

پایان خوش چالش بازنشسته‌های ورزشی

با استعلام از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های استانی از شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خارج شدند

پایان خوش چالش بازنشسته‌های ورزشی

حالا طوفانی بزرگ از سر ورزش ایران گذشت؛ با استعلام صورت‌گرفته از مجلس شورای اسلامی، قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌های ورزشی از سر هیأت‌های ورزشی استانی گذشته و تنها مشمول رؤسا و اعضای ستادی فدراسیون‌های ورزشی شده است. این خبر را دیروز محمد‌رضا داورزنی داده است؛ جایی که به‌نظر می‌رسد اگر قرار بود این قانون اجرا شود، نظم ورزش کشور در بسیاری از استان‌ها به‌هم می‌ریخت و مشکلات و تبعات محلی و ملی را در ورزش ایران به همراه داشت. چه آنکه در برخی از استان‌ها بیش از 25رئیس هیأت، مشمول این قانون می‌شدند و برگزاری مجامع استانی برای انتخابات چالش‌های زیادی را به همراه داشت و چه بسا باعث مداخله برخی از نهادهای محلی در امر انتخابات ورزشی به‌دلیل رقابت‌های رایج و موجود می‌شد. 

داورزنی این خبر را در جمع مدیران تربیت بدنی استان‌ها داده و گفته است: «با دریافت پاسخ این استعلام از سوی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، هیأت‌های استانی با توجه به ماهیتی که دارند شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند و افراد بازنشسته می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. با مشخص شدن این وضعیت، هیأت‌های ورزشی از بلاتکلیفی خارج می‌شوند و این وزارتخانه تلاش دارد طی چند روز آینده وضعیت هیأت‌های شهرستانی و استانی را به آنها ابلاغ کند تا از نظر پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی مشکلی وجود نداشته باشند». دلیل این مسئله از سوی داورزنی به‌صورتی عنوان شده که گویا سازمان بازرسی و اداره قوانین مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که هیأت‌های ورزشی شغلی در رده مدیریت استان محسوب نمی‌شود؛ «هیچ کدام از رئیسان هیأت‌های استانی پست سازمانی ندارند و اگر این قانون اعمال می‌شد این امکان نیز وجود نداشت که افراد جدید با پست‌های جدید جای آنها را بگیرند، چون بار مالی 4 تا 5برابری برای ورزش کشور ایجاد می‌کرد». پیشتر امیررضا خادم - معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان- به ایرنا گفته بود: «با ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در شهریور‌ماه امسال، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به‌عنوان 2دستگاه نظارتی درباره رئیسان بازنشسته هیأت‌های استانی نظر متفاوتی داشتند. سازمان بازرسی معتقد بود این قانون شامل رئیسان بازنشسته می‌شود اما نظر دیوان محاسبات مغایر آن بود تا اینکه وزارت ورزش برای رفع این ابهام، نامه‌ای به مجلس ارسال کرد.

بنا بر اعلام مسعود سلطانی‌فر -وزیر ورزش و جوانان- در تمامی استان‌ها بین 30تا 40درصد رئیسان هیأت‌های استانی، بازنشسته‌های دستگاه‌های مختلف هستند. با ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در 26شهریور‌ماه امسال توسط رئیس‌جمهور، مهلت ترک بازنشسته‌ها از دستگاه‌های اجرایی 15آذر‌ماه به پایان رسید و 9رئیس فدراسیون، معاونت امور زنان و حراست وزارت ورزش استعفا کردند که هنوز تکلیف یک معاونت باقی مانده است. در همان زمان عنوان شد که هیأت‌های ورزشی استان‌ها نیز مشمول این قانون خواهند بود که به‌نظر می‌رسد با استعلام صورت‌گرفته، چالش بازنشسته‌ها در ورزش کشور به‌خوبی و خوشی به پایان رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید