• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43265
+
-

ستاره ما، تیم‌بودن‌مان است

اصغر شرفی  |تیم ملی شانس زیادی دارد. هم‌اکنون همه اعتراف کرده‌اند که تیم ملی شرایط خوبی دارد. بازیکنان هم در آمادگی خوبی هستند. من به این تیم ملی امیدوارم تا مقام شایسته‌ای در جام‌ملت‌ها به‌دست بیاورد. به هرحال تیم ملی مملکت ما‌ست. البته کار خیلی سخت است، علاوه بر اینکه ما باید با تیم‌ها در داخل زمین جنگ کنیم، باید مراقب شیطنت‌های تیم‌های عربی هم باشیم. ممکن است تیم‌های عربی با هم تبانی کنند. تیم ملی باید با اقتدار کار کند و اجازه ندهد کار به اما و اگر برسد؛ یعنی سرنوشتش را خودش تعیین کند.
پیروزی مقابل قطر هم که در یک بازی دوستانه رقم خورد، می‌تواند از لحاظ روحی برای تیم ملی خیلی خوب باشد. تیم‌ها واقعا به هم نزدیک شده‌اند. تیم ضعیفی وجود ندارد. اگر فکر کنیم تیمی ضعیف است، ممکن است غافلگیر شویم. با این حال، من امیدوارم تیم ملی قهرمان جام‌ملت‌ها شود. واقعا تیم ما خوب است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ما می‌توانیم قهرمان جام‌ملت‌ها شویم. البته فوتبال است و ممکن است در یک بازی شما 90دقیقه حمله کنید ولی توپ‌ها وارد دروازه حریف نشود اما تیم حریف یک حمله کند و به گل برسد و بازی را ببرد.
برای بازیکنانی هم که مصدوم شدند، الان دیگر نمی‌توان کاری کرد. هر‌چند ما در هر پست جانشین‌های خوبی برای نفرات اصلی داریم. البته تیم ملی هم نباید افکارش به یک نفر بستگی داشته باشد. به هر حال، ما نفرات زیادی برای جانشینی داریم. از این لحاظ خیلی خوب کار کرده‌ایم. کی‌روش هم مربی بزرگی است هرچند ما بلد نیستیم از او استفاده کنیم و مسئولان ما در این حد و حدود نیستند. واقعا ما نتوانستیم از کی‌روش استفاده کنیم. البته اینکه الان از او انتقاد می‌کنند هم طبیعی است و مسئله خاصی هم نیست. از لحاظ فوتبالی کسی در مملکت ما در حد او نیست که بخواهد از او انتقاد کند. او از تاپ‌های مربیگری در دنیا‌ست. از لحاظ اخلاقی شاید برخی رفتارهایش برای برخی ‌فوتبالی‌های کشورمان مورد پذیرش نباشد اما از نظر فنی کسی نمی‌تواند با او مقایسه شود.
به‌نظر من، ستاره ما در جام‌ملت‌ها تیم‌بودنمان است و بازیکنی به‌تنهایی شاخص نیست بلکه یک تیم خیلی خوب و جفت‌و‌جور داریم که می‌توانند مقابل هر حریف آسیایی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید