• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43209
+
-

دستبرد 2سارق حرفه‌ای به 150خودرو در پایتخت

دستبرد 2سارق حرفه‌ای به 150خودرو در پایتخت


سرکرده باند سرقت از خودروهای پایتخت وقتی با پول‌های سرقتی قصد داشت برای نامزدش گوشی موبایل بخرد، شناسایی شد و در تحقیقات معلوم شد که او و همدستش در دستبرد به 150خودرو دست داشته‌اند.

 به گزارش همشهری، روز ۲۷ آبان‌ماه امسال مردی به کلانتری ۱۲۸ تهران نو رفت و مدعی شد که از داخل خودرویش مدارک هویتی، گوشی تلفن همراه و عابربانکش همراه با رمز کارت سرقت شده است. او مدعی بود از حسابش 13میلیون تومان برداشت شده است. به این ترتیب تحقیقات در این‌باره در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد. کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی متعلق به‌حساب مالباخته پی بردند سارق با عابربانک او از فروشگاه تلفن همراه یک گوشی به مبلغ 13میلیون تومان خریده است. ادامه تحقیقات نشان می‌داد این سارق با دختر جوانی به آنجا رفته که به‌احتمال زیاد نامزدش است. با شناسایی این دختر او به پلیس آگاهی فراخوانده شد و گفت به‌تازگی با جوانی به نام امیر آشنا شده و او به بهانه هدیه برایش یک گوشی 13میلیونی خریده است. با اطلاعاتی که دختر جوان درباره امیر به مأموران داد او در مخفیگاهش دستگیر شد.

هرچند او می‌گفت از سرقتی‌ بودن عابر بانک اطلاعی ندارد اما در ادامه به ده‌ها فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرد و گفت دوستش به نام یاشار در ده‌ها فقره سرقت با او همدستی کرده است. در این شرایط دومین متهم نیز دستگیر شد و به‌دست داشتن در بیش از ۱۰۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در مناطق پیروزی، نیروی هوایی، تهرانپارس، افسریه، مشیریه و... اعتراف کرد. از سوی دیگر مالخر سارقان نیز در نازی‌آباد دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل توجهی از اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: متهمان تاکنون به بیش از ۱۵۰ فقره سرقت در مناطق جنوب شرق تهران اعتراف کرده‌اند و تاکنون بیش از ۱۳۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید