• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43075
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X2Ym
+
-

خروج «آهسته» نیروهای آمریکا از سوریه

خروج «آهسته» نیروهای آمریکا از سوریه


لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا، بعد از ملاقات با دونالد ترامپ گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا در بیرون کشیدن نیروهای آمریکا از سوریه مصمم است اما درباره چگونگی آن تجدیدنظر خواهد کرد.

گراهام بعد از ملاقات با ترامپ در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «بعد از مذاکره با رئیس‌جمهور، احساس خوبی درباره کارهایی که می‌خواهیم بکنیم دارم. فکر می‌کنم به طرز هوشمندانه‌ای همه‌‌چیز آهسته‌تر انجام خواهد شد.»

گراهام در حساب کاربری خود نوشته است که دونالد ترامپ، وقتی نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد که این 3 شرط عملی شده باشند: «نابودی کامل داعش، ایران جای خالی آمریکا را در سوریه پر نکند و از متحدان کرد آمریکا محافظت شود.»

اعلام یکباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط ترامپ، بسیاری را غافلگیر کرد و در نهایت باعث جدایی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از تیم ترامپ شد. بعد از آن، کاخ سفید اعلام کرد که نیروهایش از افغانستان را هم بازخواهد گرداند. با این حال ترامپ در سفر غیرمنتظره خود به عراق هم از این تصمیمش دفاع کرد. گراهام به سی‌ان‌ان گفته است: برخی فرماندهان نظامی در این سفر به ترامپ گفته‌اند که داعش کاملا از بین نرفته و همین باعث تغییر دیدگاه ترامپ شده است‌؛ «رئیس‌جمهور به من قول داد که از اتمام کار مطمئن خواهد شد.» گراهام همچنین گفت که در ناهار دوساعته با ترامپ، درباره تعطیلی دولت فدرال و اختلاف‌نظر با دمکرات‌ها درباره تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک هم صحبت کرده و به این نتیجه رسیده که ترامپ آماده توافق با دمکرات‌ها و به پیش بردن امور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید