• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43013
+
-

مدیران سازمان آتش‌نشانی از روزنامه همشهری بازدید کردند

لزوم ارتقای دانش شهروندان در برابر حوادث

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و شماری از مدیران این سازمان از روزنامه همشهری بازدید کردند.

مهدی داوری در این بازدید، ضمن دیدار با خبرنگاران و مسئولان روزنامه، بر ضرورت اطلاع‌رسانی به شهروندان برای ارتقای ایمنی زندگی آنان تأکید کرد. به گفته این مقام مسئول، آموزش، نقش بارزی در فعالیت‌های ارتقای ایمنی تهران دارد و باید گروه‌های آسیب‌پذیر و میزان حساسیت آنان در برابر حوادث ارزیابی و این نقصان رفع شود.

براساس اطلاعاتی که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به همشهری داده، برای ارتقای مردم، شماره تلفن 999که برگرفته از شمار برج‌های تهران است، انتخاب شده که برای مشاوره و افزایش دانش مردم در برابر حوادث طراحی و راه‌اندازی شده است. برای پیشبرد فاکتور ایمنی در زندگی روزمره، مردم بهترین ناظر آتش‌نشانی هستند و باید امکانات و تهدیدهای محیط اطراف زندگی خود را بشناسند. در این زمینه شناسایی پله‌های اضطراری محل زندگی، آشنایی با فیرباکس‌ها و محتویات آن در زمان بروز حوادث باید مدنظر قرار گیرد.

داوری همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی آتش‌نشانی در هفته‌های آتی و پیش از پایان سال خبر داد. او گفت: جمع‌آوری تجارب جهانی و یافته‌های به روز دنیا در مقابله با حوادث امسال در چهارمین همایش آتش‌نشانی مدنظر قرار می‌گیرد و قرار است همایش پیش رو با مشارکت دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف و کشورهای صاحب سبک نظیر آلمان و ژاپن برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید