• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42950
+
-

حمله سایبری، انتشار روزنامه‌های آمریکایی را مختل کرد

6 روزنامه از جمله نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و لس‌آنجلس‌تایمز دیروزدر بخش‌هایی ازآمریکا منتشر نشدند

رویداد
حمله سایبری، انتشار روزنامه‌های آمریکایی را مختل کرد

 یک حمله سایبری چاپ و توزیع شماری از بزرگ‌ترین روزنامه‌های آمریکایی ازجمله لس‌آنجلس تایمز، نیویورک‌تایمز و وال‌استریت‌ژورنال را در غرب این کشور مختل کرد.
به نوشته وبسایت روزنامه لس‌آنجلس تایمز، این حمله سایبری از خارج از آمریکا اتفاق افتاده و چاپخانه این روزنامه را هدف قرار داده است. طبق توضیحات مسئولان این روزنامه، چاپخانه لس‌آنجلس‌تایمز از نرم‌‌افزار مدیریت چاپ شرکت نشر «تریبون» استفاده می‌کند و هکرها موفق شده‌اند با نفوذ به این نرم‌افزار تمامی مسیرهای انتقال فایل‌ها را مسدود کنند و دستگاه‌های چاپ را از کار بیندازند. شرکت تریبون تا 10‌ماه پیش صاحب لس‌آنجلس‌تایمز بود اما در معامله‌ای پرسود این روزنامه و برخی نشریات دیگر خود را به پاتریک سون شیونگ، سرمایه‌‌دار بزرگ چینی فروخت. لس‌آنجلس‌تایمز اما همچنان از زیرساخت‌های نرم‌افزاری تریبون استفاده می‌کرده و در نتیجه در حمله اخیر آسیب دیده است.
بر اثر این حمله، روزنامه سان‌‌دیگو‌ یونیون تریبون نیز که از نرم‌افزار تریبون استفاده می‌کرده، از انتشار باز مانده است. این روزنامه نیز متعلق به پاتریک سون شیونگ است. روزنامه‌های بالتیمور سان و شیکاگو تریبون نیز که متعلق به شرکت نشر تریبون هستند نتوانستند تمامی صفحه‌های خود را چاپ کنند و خوانندگان این روزنامه‌ها برای نخستین‌بار نیمی از صفحات روزنامه را دریافت کردند. روزنامه‌های نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال نیز که نسخه مربوط به غرب آمریکا را در چاپخانه لس‌آنجلس‌تایمز چاپ می‌کنند، نتوانستند روزنامه دیروز را به‌دست خوانندگان‌شان برسانند.
روزنامه لس‌آنجلس تایمز که 137سال است منتشر می‌شود، بیش از 600هزار نسخه تیراژ دارد و یکی از روزنامه‌های اصلی سراسری آمریکاست. این نخستین‌بار است که روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز به‌دلیل حمله سایبری از انتشار بازمی‌ماند. طبق اعلام روزنامه‌هایی که هدف هکرها قرار گرفته‌اند، اطلاعات مربوط به مشتریان، آگهی‌دهنده‌ها و کاربران وب‌سایت‌های آنها مورد دستبرد قرار نگرفته است و به‌نظر می‌رسد که هکرها قصد داشته‌اند تنها روند انتشار روزنامه‌ها را مختل کنند. مقام‌های دولتی هنوز اطلاعاتی درباره این حمله در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌ا‌ند. سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا تنها وقوع این حمله را تأیید کرده است. طبق گزارش سی‌ان‌ان، پلیس اف‌بی‌آی نیز تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده است. حملات سایبری به زیرساخت‌های آنلاین شهرهای مختلف آمریکا در سال  2018افزایش داشته است. حمله به بانک‌ها، بیمارستان‌ها و حتی سیستم تماس تلفنی پلیس طی یک سال گذشته در بسیاری از نقاط این کشور گزارش شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید