• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4291
+
-

شهروند زیان‌ده است اما بدهی ندارد

گفت‌وگو با مسعود سریع‌القلم، مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند

 «با یکسری سیاست‌های انقباضی نه‌تنها جلوی ضرردهی شهروند را خواهیم گرفت، بلکه اورهال (بازسازی) و ارتقای سطح خدمات فروشگاه‌ها را نیز دنبال خواهیم کرد»؛ این مطلب را مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد. مسعود سریع‌القلم می‌گوید فروشگاه‌های شهروند طی سال‌های گذشته بسیار پرهزینه اداره شده است. او به همشهری توضیح می‌دهد: «از سوی دیگر توسعه شهروند خیلی کارشناسی صورت نگرفته است. اکنون در مناطق و محله‌های شهر تهران 37فروشگاه شهروند وجود دارد که در این بین، برای ساخت فروشگاه‌های جدید توازن دیده نشده است.

این در حالی است که در توسعه فروشگاه‌ها، نیرو، تجهیزات، سردخانه، قفسه و سیستم‌های امنیتی جدید نیز نیاز بوده و این موارد سبب شد که شهروند با از دست دادن منابع مالی زیاد، ضعیف‌تر شود و همانطور که شهردار محترم تهران گفته برخی از فروشگاه‌ها زیان‌ده هستند.» مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند حرف‌هایش را با اشاره به اینکه شهروند هم‌اکنون 2500نیروی انسانی دارد، ادامه داد: «در جذب نیروهای جدید نیز اقدامات کارشناسی صورت نگرفته؛ تا جایی که بسیاری از پرسنل با مدارک تحصیلی پایین و غیرمرتبط مشغول به‌کار شده‌اند.» اینطور که سریع‌القلم اعلام کرد، هم‌اکنون شهروند بیش از 180میلیارد تومان از شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها مطالبه دارد. طبق گفته او طی سال‌های اخیر بن‌های زیادی خارج از چارچوب‌ها و استاندارد در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف قرار گرفته است.

سریع‌القلم می‌گوید: «پول مربوط به این بن‌ها در سیستم نیامده و الان جزو مطالبات ماست؛ درصورتی‌که شهروند باید پول تأمین‌کننده‌های کالا را تأمین کند. نکته دیگر اینجاست که با تخفیف‌های خارج از ضابطه این بن‌ها به فروش رسیده است.» او با تأکید بر اینکه شهروند اصلا بدهی ندارد، می‌گوید: برای تقویت شهروند 6 برنامه طی دوره جدید در دستور کار قرار دارد؛ اول اینکه تعدیل نیرو نخواهند داشت، دوم فروشگاه‌ها سودده شوند یا حداقل بتوانند از پس هزینه‌های جاری خود برآیند، سوم بازسازی 17فروشگاه از نظر تجهیزات، قفسه‌ها، سردخانه‌ها و سایر موارد انجام شود، چهارم اجرای دقیق برنامه‌هایی براساس قانون و مقررات و خط قرمزهای شهرداری برای کمک از بخش خصوصی، پنجم استفاده از ظرفیت‌های خود شهرداری بوده و در آخر آموزش نیروهای انسانی و ارتقای سطح فنی و تخصصی کارکنان در برنامه قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید