• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42840
+
-

روزهای پرترافیک میدان

سرپرست شهرداری کرمانشاه: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح امام حسینع40 میلیارد تومان است

درشهر
روزهای پرترافیک میدان

فاطمه کمانی|  کرمانشاه- خبرنگار:

تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) یکی از پروژه‌های پر سر و صدا و مشکل‌دار شهر کرمانشاه است؛ پروژه‌ای که چند سال قبل و با صرف هزینه‌های زیاد به بهره‌برداری رسید تا مشکل گره‌های ترافیکی میدان امام حسین(ع) را حل کند و مردم برای تردد در مسیر جاده سنندج، به سمت رودکی، به سمت پل ولایت و به سمت کمربندی با مشکل مواجه نشوند. اما با بهره‌برداری از این پروژه نه‌تنها مشکل ترافیکی حل نشد بلکه وضعیت از قبل هم بدتر شد، بسیاری از رانندگان هنگام تردد از این تقاطع در مسیریابی دچار مشکل و سردرگمی بودند.


اصلاح هندسی تقاطع 

ترافیک این میدان به عقیده بسیاری از مردم حتی از زمانی که تقاطع ساخته نشده بود، بدتر شد و همین موارد باعث شد مسئولان به فکر اصلاح هندسی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) بیفتند. این کار که از سال گذشته با شدت بیشتری دنبال می‌شود، هنوز به نتیجه نرسیده و کارهای عمرانی که در محدوده میدان امام حسین(ع) انجام می‌شود، وضعیت ترافیک این منطقه را دوچندان کرده است. 
حالا مردم چشم‌انتظارند بعد از چند سال مشکل و صرف هزینه‌های زیاد و مضاعف، این تقاطع هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و مشکل ترافیک این میدان حل شود. 


ترافیک سنگین در ساعات شلوغ
 
«جلال رحیمی» یکی از ساکنان منطقه رودکی است و با اشاره به ترافیک سنگینی که در ساعت شلوغی در میدان امام حسین(ع) وجود دارد، می‌گوید: دامنه این ترافیک حتی گاهی به رودکی هم می‌رسد و افراد برای این‌که بخواهند از مسیر رودکی میدان را دور بزنند یا به سمت آزادگان بروند باید تا دوربرگردان ابتدای جاده سنندج مسیر را طی کنند.

وی می‌افزاید: این امر ترافیک ورودی جاده سنندج را زیاد کرده است. همچنین دور زدن خودروهادر این منطقه خطر تصادف را بالا می‌برد.
این شهروند با بیان این‌که این مسیرهای پیچ در پیچ که گاهی مردم را سرگردان می‌کند، باعث شده ترافیک این میدان بسیار زیاد شود، ادامه می‌دهد: گاهی امتداد ترافیک میدان امام حسین(ع) تا اواسط رودکی هم می‌رسد. 
رحیمی با انتقاد از این‌که از زمان بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) مشکلات ترافیکی این منطقه بدتر شده است، یادآوری می‌کند: اکنون هم ساخت‌و‌ساز عمرانی طرح اصلاحیه که به‌کندی پیش می‌رود، راه مردم را سد کرده و تردد برای مردم دشوار است. 


تاکسی‌ها در مسیر میدان تردد نمی‌کنند

«بهرام فرجی» نیز یکی دیگر از شهروندان است که در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کند و می‌گوید: به دلیل ترافیکی که این مسیر دارد هیچ‌گاه برای میدان امام حسین(ع) و شهرک‌های اطراف آن مسافر جابه‌جا نمی‌کنم، چون باید مدت زیادی در ترافیک بمانم و سوخت مصرف کنم. وی می‌افزاید: بسیاری از تاکسی‌ها و خودروهای عمومی اصلاً در این مسیر تردد نمی‌کنند، چون با معطلی زیادی که دارد باعث می‌شود جابه‌جایی مسافر برای آنها به صرفه نباشد و بیشتر خودروهایی که در این مسیر مشاهده می‌شود، شخصی است.


تردد کامیون و خودروهای سنگین

فرجی با بیان این‌که در این مسیر تردد کامیون و خودروهای سنگین هم زیاد است، ادامه می‌دهد: از زمانی که کار عمرانی اصلاح این تقاطع نیز آغاز شده وضعیت بدتر شده است و گاهی یک لاین به سمت کمربندی بسته است. این راننده از مسئولان می‌خواهد عملیات عمرانی این تقاطع را هرچه زودتر به اتمام برسانند و ادامه می‌دهد: میدان امام حسین(ع) به پرترافیک‌ترین مسیر این شهر تبدیل شده و همه این مشکلات که هزینه زیادی را نیز به شهر تحمیل کرده، ناشی از اشتباه مسئولان است.


وعده‌های شهرداری 

سرپرست شهرداری کرمانشاه نیز با اشاره به عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) کرمانشاه، می‌گوید: در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد و مشکل دیگری رخ ندهد این پروژه ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.«حامد لعل‌بخش» اضافه می‌کند: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این تقاطع 86 درصد است. 

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تکمیل تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) را 40 میلیارد تومان برآورد می‌کند و ادامه می‌دهد: این پول از محل اعتبارات جاری شهرداری و استانی تأمین شده است.  به گفته سرپرست شهرداری کرمانشاه، کارفرمای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان
امام حسین(ع) شهرداری کرمانشاه و پیمانکار آن نیز گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است.


جزئیات پروژه  

سرپرست شهرداری کرمانشاه با بیان این‌که این پروژه 4 پل و 7 مسیر همسطح دارد، می گوید: مسیر جنوب به شمال در بخش کمربندی غربی به رودکی با عرض 12 متر و 3 خط عبور ترافیکی و مسیر جنوب به غرب در بخش کمربندی غربی به بزرگراه امام علی(ع) با عرض ۱۰ متر و 2 خط عبور ترافیکی به‌صورت پل‌های فلزی با عرشه بتنی اجرا شده است. 
«حامد لعل‌بخش» ابراز امیدواری می‌کند که با بهره‌برداری از این پروژه تردد در این قسمت از شهر کرمانشاه تسهیل و روان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید