• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4283
+
-

بدشانسی سارق مسلح او را به دام انداخت

سارق مسلح
بدشانسی سارق مسلح او را به دام انداخت

سارق مسلح که با همدستی 2نفر دیگر به یک طلافروشی دستبرد زده و بیش از 3کیلو طلا دزدیده بود فکرش را هم نمی‌کرد که در راه فرار بدشانسی می‌آورد و چند ساعت بعد دستگیر می‌شود. خودروی سارقان چند خیابان آن طرف‌تر از محل حادثه با خودروی دیگری تصادف کرد و پلاک خودروی‌شان جدا و به سرنخی برای دستگیری‌شان تبدیل شد.

به گزارش همشهری، ساعت 14:40روز یازدهم دی‌ماه امسال، 3مرد مسلح که سر و صورت‌شان را پوشانده بودند وارد یک طلافروشی در چهار راه مرادی بندرعباس شدند. آنها سلاح‌شان را به سوی صاحب طلافروشی نشانه گرفتند و شروع به تهدید وی کردند. آنها تهدید می‌کردند که اگر مرد طلافروش در برابرشان مقاومت کند او را به قتل می‌رسانند. آنان حتی یک گلوله نیز شلیک کردند و در این شرایط مرد زرگر چاره‌ای جز همکاری با سارقان نداشت. چند لحظه بیشتر طول نکشید که مردان مسلح کیسه‌ای که همراه‌شان بود را پر از طلا کردند و سوار بر خودروی پژو‌405 از آنجا فرار کردند.

سرقت با پلاک سرقتی

دقایقی از این سرقت مسلحانه می‌گذشت که این حادثه به قاضی محسن مینا، بازپرس شعبه هفتم دادسرای بندرعباس گزارش شد و او دستور انجام تحقیقات ویژه‌ای را صادر کرد. شواهد اولیه نشان می‌داد تبهکاران بیش از 3کیلو طلا دزدیده‌اند. کارآگاهان پوکه فشنگی که شلیک شده بود را در نزدیکی طلافروشی کشف کردند. بررسی آن نشان می‌داد که کلت سارقان از نوع شاه کش است. در ادامه تحقیقات مأموران به بررسی دوربین‌های مداربسته‌ای که در مسیر فرار سارقان قرار داشت پرداختند. تصاویر یکی از این دوربین‌ها سارقان را هنگام فرار نشان می‌داد. در این تصاویر شماره پلاک خودروی تبهکاران به خوبی مشخص بود. اما زمانی که مأموران به بررسی سوابق ثبت شده از این شماره پلاک پرداختند. معلوم شد این پلاک مربوط به یک خودروی پراید است که شب قبل از حوالی شهرک طلائیه سرقت شده است.

با اینکه هنوز رد قابل اعتنایی از سارقان طلافروشی به‌دست نیامده بود تجسس‌ها در این‌باره ادامه یافت تا اینکه مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد خودروی تبهکاران، چند خیابان آن طرف‌تر از محل سرقت با یک پراید تصادف کرده و از قضا پلاک خودروی سارقان از بدنه جدا شده اما پلاک دیگری روی آن نصب است. همین تصادف و مشخص شدن پلاک اصلی خودروی سارقان برای شناسایی تبهکاران کافی بود. در این شرایط خروجی‌های شهر تحت کنترل مأموران در آمد و مشخصات خودروی سارقان در اختیار همه واحد‌های گشتی قرار گرفت. چند ساعت بیشتر طول نکشید که مأموران خودروی مورد نظر را در منطقه نخل پیرمرد کشف کردند.

این خودرو جلوی در یک خانه پارک شده بود و شواهد نشان می‌داد متهمان در این خانه مخفی شده‌اند. در این شرایط گروهی از مأموران در عملیاتی ضربتی وارد آنجا شدند و 8نفر را دستگیر کردند. در جریان بازرسی از خودروی متهمان همه جواهرات مسروقه به همراه 2قبضه کلت شاه کش که داخل یک گونی قرار داشت کشف شد. با وجود اینکه شواهد نشان می‌داد دستگیرشدگان عاملان دستبرد به طلافروشی هستند اما آنها منکر دست داشتن در این سرقت بودند. دستگیرشدگان اعتراف کردند که سارقان 3نفر هستند که با رها‌کردن خودرو، با پای پیاده گریخته‌اند.

 

خودزنی قبل از دستگیری

در شرایطی که هنوز 3سارق تحت تعقیب قرار داشتند مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود یکی از آنها خودزنی کرده و مجروح شده است. شواهد نشان می‌داد وی در یکی از بیمارستان‌های شهر بستری است. در این شرایط مأموران راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از متهم پرداختند. او به‌دست داشتن در سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف کرد و گفت: به همراه 2نفر از دوستانم از چند روز قبل تصمیم به سرقت گرفتیم. شب قبل از حادثه پلاک‌های یک پراید را سرقت کردیم و با چسب پلاک را روی خودروی من نصب کردیم. روز حادثه با استفاده از شوکر و 2شاه کش وارد طلافروشی شدیم و حدود 3کیلو طلا دزدیدیم؛ اما در راه فرار با یک پراید تصادف کردیم و پلاکی که روی پلاک خودرو چسبانده بودیم کنده شد. سپس خودرو را در محله نخل پیرمرد رها کردیم و به روستایی در اطراف شهر رفتیم اما 2‌همدستم از من جدا شدند.

براساس این گزارش 2سارق دیگر همچنان تحت تعقیب هستند و رسیدگی به این پرونده در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای بندرعباس همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید