• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42741
+
-

رویکرد جدید در اطلاع‌رسانی وضع آلودگی هوا

محمدیاسین دهقان|   یزد- خبرنگار:

استان یزد با توجه به رویکرد توسعه صنعتی در گذشته و استقرار صنایع آلاینده در مسیر باد غالب استان از شمال غرب، به‌شدت در معرض آلودگی قرار دارد. از این رو پایش وضعیت آلایندگی هوا برای مدیریت بهتر شرایط از یک سو و ارتقای سلامت شهروندان از سوی دیگر حائز اهمیت است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد یکی از برنامه‌های جدی این اداره کل را به‌روزرسانی نمایشگرهای آلایندگی هوا در شهرهای استان می‌داند و می‌افزاید: تابلوهای فعلی که در شهر نصب هستند، به دلیل به‌روز نبودن و نبود اعتبار برای نگهداری کارایی لازم را نداشتند. 

«نیره پورملایی» می‌گوید: با رویکرد جدید 3 تابلو در میدان‌های صنعت، ابوذر و نماز به‌روزرسانی و کامل شده‌اند. این به‌روزرسانی هم شامل وضعیت ظاهری و هم وضعیت نرم‌افزاری تابلوهاست. وی از مدرن شدن سیستم به‌روزرسانی تابلوها با استفاده از اپلیکیشن از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست برای اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان خبر می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد از تلاش برای ایجاد ارتباط مستقیم بین ایستگاه‌ها و نمایشگرها خبر می‌دهد و می‌افزاید: با به‌روزرسانی تابلوها مردم می‌توانند اطلاعات را زودتر و دقیق‌تر از ایستگاه‌ها دریافت کنند، اما با توجه به اختلالاتی که در هنگام آلودگی هوا در سیستم‌های مخابراتی ایجاد می‌شود، امکان دارد که برخی از نمایشگرها از مدار خارج شوند و این معنای خراب بودن تابلوها نیست.

وی با اشاره به تداوم برنامه به‌روزرسانی نمایشگرهای آلایندگی هوا در استان، می‌گوید: بعد از شهر یزد، شهرهای اردکان، بافق و مهریز در صورت تامین اعتبار در دستور کار به‌روزرسانی قرار دارند. پورملایی درباره اعتبار مورد نیاز برای به‌روزرسانی تابلوها اظهار می‌کند: به‌روزرسانی هر نمایشگر بیش از 20 میلیون تومان هزینه دربردارد.

وی با اعلام این‌که سرویس تابلوها در این دوره از سوی شرکت‌های بومی یزد در حال انجام است می‌افزاید: باید توجه داشت که این نمایشگرها در کنار هزینه به‌روزرسانی، نیازمند هزینه نگهداری نیز هستند. از این رو باید قرارداد مستمر برای نگهداری از این نمایشگرها منعقد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید