• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42729
+
-

ظرفیت پذیرش روزانه۹۰ کودک کار

شهردار تهران: سلامت 16هزار کارگر پایش شده است

اینکه استاندار تهران پیش از این رئیس سازمان بهزیستی کشور بوده است، می‌تواند نوید دوران بهتری برای مددجویان تهرانی باشد. حضور شهردار تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی نیز منجر به وعده همکاری بیشتر 2 نهاد مرتبط با مددجویان شد.

به گزارش شهرنوشت، شهردار تهران در این مراسم گفت: دوستان ما تا به‌حال حدود هزار کودک کار را پایش سلامت کرد‌ه‌اند و در هر مرکز آمادگی پذیرش روزانه ۵ کودک کار وجود دارد که با وجود ۱۸مجموعه توان پذیرش ۹۰کودک کار را در روز داریم. کودک کار موضوع مهمی است که چون آن را زیاد دیده‌ایم شاید حساسیت‌مان به آن کم شده است، اما اگر به این کودکان رسیدگی نشود و امروز به دادشان نرسیم، مشکلات زیادی در آینده برایشان به‌وجود می‌آید. پیروز حناچی اظهار کرد: همکارانم در شهرداری 16هزار کارگر را مورد پایش سلامت قرار داد‌ه‌اند که 2هزار و 500تن از آنان به‌عنوان بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

او با اشاره به وظایف مشترک شهرداری و سازمان بهزیستی تصریح کرد: مناسب‌سازی تنها در مورد کسانی نیست که از ویلچر استفاده می‌کنند، بلکه با این نگاه، سالمندان، کودکان و تمام افرادی که در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا نمی‌کنند، مشمول حوزه مناسب‌سازی می‌شوند. یکی از وظایف اصلی مشترک ما مناسب‌سازی فضای شهری است که اهمیت بسیاری دارد؛ به‌ویژه برای کشوری که جنگ را پشت‌سر گذاشته است. اگر بخواهیم منصفانه ارزیابی کنیم، با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت می‌پذیرد، وضعیت در این زمینه چندان قابل‌قبول نیست.

حناچی عنوان کرد: آموزش و حساسیت نسبت به موضوعات و توسعه جامعه هدف نیز از اهداف مشترک همه ماست. اینکه با ۵ درصد از توان‌یابان در ارتباط باشیم بسیار فرق می‌کند با اینکه جامعه هدف را به بیشتر از ۳۵درصد تسری دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده آمار بهتری از همکاری 2 سازمان بهزیستی و شهرداری تهران داشته باشیم، کمااینکه این همکاری به‌طور خاص در مناسب‌سازی‌ شهرمان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

حناچی افزود: سازمان بهزیستی مصداق بارز این جمله است که «گوش شنوای آنهایی باشید که کسی صدایشان را نمی‌شنود.» شهرداری برای جذب کمک خیرین آمادگی دارد و ما اعتقاد داریم حضور نهادهای مدنی و سمن‌ها برای کودکان مهم است و این امر در حوزه آموزش نحوه حل مشکلات به والدین که علت اصلی به‌وجود آمدن این آسیب هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مراسم وحید قبادی دانا به سمت رئیس سازمان بهزیستی کل کشور منصوب شد. پیش از این انوشیروان محسنی‌بندپی این مسئولیت را برعهده داشت که درحال حاضر با حکم وزیر کشور در سمت استاندار تهران مشغول به کار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید