• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 دی 1397
کد مطلب : 42457
+
-

بهترین خودروهای الکتریکی۲۰۱۸

وسایل نقلیه الکتریکی یکی از مهم‌ترین ساخته‌های دست بشر در سال2018 میلادی عنوان شد؛ اختراعی که آینده بشر را تکان خواهد داد و آینده فناوری خواهد بود

همه‌گیر شدن خودروهای برقی در جهان را ماه‌ها قبل از برگزاری کنفرانس اقلیمی پاریس، هفته‌نامه اکونومیست پیش‌بینی کرده بود. این مجله معتبر اقتصادی نوشته بود: هرچند از حدود 100سال پیش بشر تلاش کرده بود خودروهای برقی و باتری‌دار را جایگزین بنزین‌سوزها کند اما عملا تا قرن حاضر اقدامی در این خصوص انجام نشده بود و بعد از آن کنفرانس بود که برنامه‌های جدی، مفصل و مدونی برای همه‌گیر شدن استفاده از چنین خودروهایی در جهان به اجرا درآمد. حالا با نزدیک‌شدن به پایان سال2018، خودروهای برقی یکی از مهم‌ترین محصولات فناوری در سال گذشته قلمداد شده‌اند؛ وسایل نقلیه‌ای که جهان، آینده‌ای درخشان برایشان متصور شده است. به گزارش همشهری،اینها نمونه‌هایی از خودروهای برقی برگزیده2018 هستند که برنامه توسعه آنها در سال2019 به‌طور مفصل دنبال خواهد شد.


این خودروی الکتریکی ساخت کمپانی کیا فعلا فقط در چند ایالت آمریکا عرضه می‌شود اما در عین حال، ‌یکی از قدرتمندترین خودروهای برقی دنیا لقب گرفته است. خودروی «کیا سول» می‌تواند با یک‌بار شارژ ۱۷۸کیلومتر مسافت طی کند. میزان سوختی که با استفاده از این خودرو صرفه‌جویی می‌شود، معادل 469لیتر بنزین در شهر و 352لیتر در بزرگراه‌هاست. برخلاف عمده موتورهای الکتریکی، موتور این خودرو صدای مزاحم کمتری دارد و در سرعت‌های کم تقریبا هیچ صدایی از داخل خودرو شنیده نمی‌شود.


برخلاف سنت معمول BMW، خودروی الکتریکی این کمپانی، حالت اسپرت به‌خودش گرفته و کاملا با نمونه‌های قبلی‌اش متفاوت است. بدنه این خودرو از جنس فیبر کربن است تا وزن کل خودرو کم شده و بازدهی‌اش بالا برود. خودروی «آی3» با یک‌بار شارژ 183کیلومتر طی می‌کند. استفاده از این خودرو در شهر معادل 488لیتر در رانندگی شهری و 779لیتر در بزرگراه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. این خودرو یک نمونه هیبریدی هم ارائه داده که در مواقع اضطراری به سوخت فسیلی تغییر وضعیت می‌دهد.




نیسان در سال گذشته میلادی یکی از پرطرفدار‌ترین خودروهایش را دوباره طراحی و به بازار عرضه کرد. این خودرو که با یک‌بار شارژ 243کیلومتر مسافت طی می‌کند، در شرایط رانندگی جاده‌ای به اندازه مصرف 473لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌کند. این خودرو به سامانه‌های پیشرفته‌ای مثل شبیه‌ساز راننده خودکار و سامانه کنترل «کروز» ویژه‌ای مجهز شده است. ضمن اینکه، یک سامانه خودکار همیشه خودرو را بین خطوط نگه می‌دارد و از منحرف شدن راننده در شرایط خواب‌آلودگی حفاظت می‌کند.





این خودروی الکتریکی در واقع همان گلف استاندارد قبلی است با این تفاوت که به‌جای موتور گازوییلی، در آن یک موتور الکتریکی با قدرت 134اسب‌بخار قرار گرفته است. باتری جدید نصب‌شده روی این خودرو می‌تواند تا 200کیلومتر مسافت را با یک‌بار شارژ تاب بیاورد. با وجود اینکه فولکس‌واگن به اندازه رقیب جدی‌اش یعنی تسلا پرزرق‌وبرق نیست، توانسته رتبه خوبی را در رده‌بندی سالانه خودروهای جهان کسب کند. یکی از مهم‌ترین دلایل به باور کارشناسان، مصرف برق بسیار پایین و صرفه‌جویی بالای آن است. فولکس‌واگن برقی به ازای پیمودن هر 1.6کیلومتر، 476لیتر سوخت در شرایط رانندگی شهری صرفه‌جویی می‌کند. 


تسلاایکس یکی از متفاوت‌ترین خودروهای برقی دنیا تا به حال لقب گرفته است. صفر تا صد این خودرو فقط 3ثانیه است. مسافت طی‌شده با این خودرو نیز بنا به مدل و تجهیزات انتخابی راننده حدود 416 یا کمی بیشتر است. به ازای پیمودن هر 1.6کیلومتر مسافت در شرایط شهری، بین 352 تا 344لیتر سوخت توسط این خودرو صرفه‌جویی می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :