• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 5 دی 1397
کد مطلب : 42453
+
-

انحصار در توزیع داروهای بیماران سرطانی متوقف شود

یک  نماینده در مجلس با بیان اینکه توزیع داروهای بیماران سرطانی و خاص نباید در انحصار چند داروخانه باشد، گفت: افزایش داروخانه‌های توزیع کننده داروهای بیماران خاص و سرطانی راهکار اساسی برای جلوگیری از اتلاف وقت برای رساندن دارو به بیماران خاص و سرطانی است.
سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت توزیع داروهای بیماران خاص و سرطانی در کشور، گفت: بیماران شکایت دارند که چرا برای توزیع داروهای بیماران سرطانی و خاص تنها چند داروخانه خاص تعیین شده است؛ زیرا این امر موجب می‌شود، داروخانه‌های فوق روند کندی در تحویل دارو به بیماران داشته باشند.
نماینده مردم شوش در مجلس افزود: شلوغی داروخانه‌ها یکی از دلایلی است که دارو با محدودیت و با اتلاف وقت به بیماران تحویل داده می‌شود که این امر در حوزه پزشکی بسیار نگران‌کننده است. ما باید در راستای خدمات‌رسانی دارویی به بیماران سرعت را در اولویت قرار بدهیم؛ زیرا شرایط بیماران خاص و سرطانی با بسیاری از بیماران متفاوت
 است.
وی ادامه داد: انحصاری بودن تحویل داروهای بیماران سرطانی و خاص دردسرهایی همچون انتظار بلندمدت بیماران در صف‌های تحویل دارو را در پی خواهد داشت که این انتظار به هیچ‌وجه منطقی نیست.
این عضو کمیسیون مجلس با بیان اینکه داروهای بیماران سرطانی و خاص نباید در انحصار چند داروخانه باشد، یادآور شد: توسعه داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای خاص و سرطانی راهکار اساسی برای جلوگیری از اتلاف وقت برای رساندن دارو به بیماران خاص و سرطانی تلقی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید