• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 5 دی 1397
کد مطلب : 42390
+
-

مورد عجیب امیر خادم

مورد عجیب امیر خادم

کلاف مدیریتی کشتی آنقدر سردرگم شده که هر گوش‌شکسته‌‎‌ای حرکتی می‌کند آن را به فدراسیون و انتخابات پیش رو ربط می‌دهند. ماجرای امیررضا خادم کمی متفاوت‌تر است. چندروز پیش شنیده شد رسول خادم برادرش را متقاعد کرده وارد عرصه انتخابات فدراسیون شود و هدایت فدراسیون را در دست گیرد. این خبر از آنجایی جدی شد که روز گذشته امیر رضا خادم خبر از قطع همکاری خود با وزارت ورزش داد.
   بنی‌تمیم برای ریاست می‌آید
ناکامی مسابقات جهانی کشتی سبب شد تا رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا دهد و از همان روز گمانه‌زنی برای جانشینی او شروع شد. بسیاری حمید بنی‌تمیم را رئیس آینده فدراسیون کشتی می‌دانند و اعتقاد دارند بنی‌تمیم با حمایت خادم روی صندلی ریاست خواهد نشست. دبیر، رنگرز، جدیدی و حیدری دیگر نفراتی هستند که گاهی در فضای مجازی از آنها به‌عنوان گزینه ریاست فدراسیون کشتی نام برده می‌شود. حمید بنی‌تمیم دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا هم‌اکنون سرپرستی فدراسیون کشتی را برعهده دارد و با تصمیماتش طی چند‌ماه اخیر بسیار خبرساز شده است. او سرمربی‌گری آزاد و فرنگی را به محمدی و بنا و هدایت نوجوانان و جوانان کشتی آزاد به توکلیان و طلایی سپرد. بنی‌تمیم عزمش را برای حضور در انتخابات جزم کرده گواه این ماجرا هم عدم‌تغییرات در کادر مدیریتی فدراسیون است و اینکه هرکس از سمت خود در فدراسیون کشتی بعد از رفتن خادم استعفا داده بود بر سرکارش بازگشته و فدراسیون کشتی همان رنگ و بوی فدراسیون خادم را دارد.
   خداحافظی از وزارت ورزش 
امیررضا خادم با حضور در نشست خبری اعلام کرد دیگر تمایلی برای حضور در معاونت حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ندارد همین موضوع بازگشت او به فدراسیون کشتی را جدی‌تر کرد. خادم درباره اینکه آیا استعفای خود را به وزیر ورزش ارائه کرده است یا خیر؟ گفت: «‌بحث استعفا نیست و در این زمینه نیز من با وزیر ورزش صحبت کردم و پیشنهاد خود را نیز ارائه دادم. در تمام مدتی که در وزارت ورزش حضور دارم جز هاشمی‌طبا که از نظر اخلاقی و مدیریتی وی را قبول دارم معتقدم سلطانی‌فر جایگاه ویژه و خاصی را در ورزش دارد و طی 3دوره برای حضورش در ورزش سعی کردم کارهایش را خودم پیگیری کنم. زیرا معتقدم وی انگیزه بالایی در حوزه ورزش دارد و با درایت و مدیریتی که دارد کار کردن با او خسته‌کننده نیست اما می‌گویم حوزه مجلس حوزه خاصی است و کار در آن دیده نمی‌شود و هرقدر کار می‌کنیم با روحیات من سازگار نیست. با وجود اینکه 5سال است در این حوزه فعالیت می‌کنم میل قلبی من نیست و علاقه‌مند هستم که از این حوزه خارج شوم. دوست دارم کماکان خدمت کنم. البته بستگی به شرایط دارد که ادامه فعالیتم در کجا فراهم شود».
   امیررضا خادم: ضرورتی برای حضور مجدد در کشتی ندارم
امیررضا خادم درباره اینکه گفته می‌شود قصد دارد به فدراسیون کشتی بازگردد و بار دیگر ریاست فدراسیون کشتی را به‌دست گیرد و به نوعی جانشین برادرش شود گفت: «افرادی که در کشتی مطرح هستند افراد توانمند و قابلی هستند. متأسفم برای رسول خادم که نتوانست در کشتی ادامه فعالیت بدهد و یا اینکه علاقه‌مند نبود در کشتی دوباره حضور داشته باشد. البته افرادی هم تلاش می‌کنند تا خود را در این حوزه عرضه کنند که افراد قابل توجه و با توانمندی‌های بالایی هستند. برای همین ضرورتی برای حضور مجدد در کشتی ندارم. من سال 81 که فدراسیون کشتی را ترک کردم، هنوز اندوه و غم آن سال بر دلم باقی مانده و ضرورت اینکه دوباره به کشتی 
بازگردم وجود ندارد. من امیدوارم که با افراد توانمندی که کاندیدا شده‌اند نتایج خوبی را در المپیک کسب کنیم». خادم با بیان اینکه اینطور مطرح شده که شما با رسول خادم صحبتی داشته‌اید برای حضور در فدراسیون کشتی، تأکید کرد:‌ «من و رسول خادم با هم برادر هستیم و تصورم بر این است که در تمامی سال‌ها بعد از دوران قهرمانی تلاش من بر این بوده در جاهای مختلف که قرار می‌گیرم خدمتگزار خوبی باشم. حال امکان دارد این خدمتگزاری مورد تأیید قرار بگیرد یا اینکه همراه با نقد باشد». 
برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که امیررضا خادم از وزارت ورزش خارج می‌شود اما از دولت نه! گفته می‌شود ممکن است او در یک وزارتخانه دیگر پست معاونت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید