• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42265
+
-

بهره‌مندی 35میلیون و 500هزار بیمار از یارانه طرح «تحول»



سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ارائه جدیدترین آمار تعداد فارغ‌التحصیلان پزشکی دارای شماره نظام پزشکی، از بهره‌مندی بیش از 35میلیون بیمار از یارانه طرح تحول نظام سلامت خبر داد.
ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به تعداد پزشکان کشور گفت: تعداد پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان فارغ التحصیل داخل و خارج و دارای شماره نظام پزشکی در سال ۱۳۵۶ برابر با ۱۳هزار و ۴۲۸ نفر بوده که افراد فعال و ارائه‌کننده خدمت (به‌دلیل بازنشستگی و فوت و مهاجرت و ...) به‌مراتب کمتر و حدود ۱۰ هزار نفر بوده است. در ابتدای سال ۱۳۹۵، ۳۹هزار و ۳۹۸ متخصص و فوق‌تخصص، ۴۲هزار و ۴۲۲ پزشک عمومی و ۲۶هزار و ۳۶۱ دندانپزشک عمومی و متخصص مجموعا ۱۰۸هزار و ۱۸۱ نفربه‌صورت فعال در حال ارائه خدمت بوده‌اند و تا آخر وقت اداری دیروز، تعداد پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشکان فارغ‌التحصیل داخل و خارج و دارای شماره نظام پزشکی کشور به عدد
 ۱۷۳ هزار و۱۳۰ تن رسیده و شماره نظام خود را دریافت کرده‌اند. این افزایش بیش از ۱۰‌برابری پزشکان کشور، تأثیر بسیار زیادی در بهبود قابل توجه شاخص‌های بهداشتی- درمانی کشور در این ۴۰ سال اخیر داشته است. اکنون در وزارت بهداشت مجموعا ۱۲۵هزار و ۳۶۹ کادر پرستاری شامل کارشناسان پرستاری و پرستاران دارای مدارک بالاتر، فارغ‌التحصیلان رشته‌های اتاق عمل، هوشبری و نیز دارندگان مدارک بهیاری، کمک پرستاری و کمک بهیاری در حال فعالیت هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آخرین آمارهای مربوط به دستاوردهای طرح تحول سلامت گفت: از اردیبهشت سال۹۳ تاکنون ۳۵میلیون و ۵۰۰هزار بیمار در بیمارستان‌های دولتی بستری شده‌اند و از یارانه‌های مالی و تجهیزاتی و خدماتی طرح تحول سلامت استفاده کرده‌اند. وی افزود: در همین مدت اجرای طرح تحول سلامت، بیش از ۲میلیون و ۱۰۰هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور در جهت اجرای سیاست‌های جمعیتی و حمایت مالی از مردم انجام شده است. در همین مدت 5/4 سال اجرای طرح تحول، ۲میلیون و ۷۰۰هزار مترمربع فضای بستری بیمارستانی موجود بازسازی و ۴۵هزار تخت بیمارستانی کشور با استفاده ۱۰۰ درصدی از تولیدات داخلی به‌طور کامل نوسازی شده است. (ایسنا)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید