• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42263
+
-

ورود ۶۲۰ هزار خانوار جدید به کمیته امداد برای دریافت هزینه معیشت


معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از افزوده شدن بیش از ۶۲۰هزار خانوار به جمعیت کمیته امداد طی ۶ ماه گذشته برای دریافت کمک‌هزینه معیشتی خبر داد و گفت: تا ابتدای دی‌ماه امسال، ۲ میلیون و ۱۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت کمک‌هزینه معیشت قرار گرفته‌اند که یک میلیون و ۴۶۵ هزار نفر از این تعداد سالمند هستند.

به گزارش ایلنا، همچنین حدود یک‌میلیون نفر از افراد تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند. فاطمه رهبر با بیان اینکه ۳۴۰ هزار دانش‌آموز و ۵۷ هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: ۵۷ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ خانوار سرپرست زندانی، تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و ۶۵۰ هزار نفر نیز از اقلیت‌های مذهبی زرتشتی، کلیمی و مسیحی هستند. رهبر با اشاره به اینکه بیشترین علت تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان، فوت سرپرست خانوار است، اظهار کرد: ۴۰درصد به دنبال از کارافتادگی، ۲۹درصد بیماری سرپرست خانوار،  ۵درصد طلاق و متارکه  و بقیه به دلیل سرپرست زندانی و افراد فاقد والدین و... تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۱ درصد از افراد تحت پوشش زیر ۲۰ سال دارند، تصریح کرد: ۴۳ درصد از مددجویان، ۲۰ تا ۶۰ سال و ۳۸درصد نیز بالای ۶۰ سال دارند. معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته از  ۱۴۸ تا ۴۶۵ هزار تومان به مستمری مددجویان بر اساس بُعد خانوار افزوده شده است، توضیح داد: امسال با هماهنگی مجلس و دولت حدود ۱۴ درصد به این مبالغ اضافه شد که بر این اساس از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان  برای خانوارهای ۵ نفره به مبلغ مستمری افزوده شده است. به گفته رهبر، مبلغ مستمری مددجویان جدا از مبالغ یارانه دریافتی آنهاست و  ۶۲۰ هزار خانوار جدید از 2 ماه گذشته وارد چرخه پوشش کمیته امداد شده و مستمری دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید