• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42241
+
-

اعترافات تازه سارق استخرهای پایتخت:

پول‌های سرقتی را سکه و دلار می‌خریدم

پول‌های سرقتی را سکه و دلار می‌خریدم


سارق استخرهای پایتخت جوانی 26ساله بود که با طراحی نقشه‌ای حساب شده عابربانک افرادی را که در استخر بودند سرقت می‌کرد و به ‌حساب‌های بانکی‌شان دستبرد می‌زد. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که او در مدت کوتاهی توانسته با دستبرد به‌حساب 40نفر حدود 500میلیون تومان به جیب بزند. او در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از سرقت‌هایش را شرح داد.


چطور شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟
من با مادر و خواهرم زندگی می‌کنم و چند سالی است که پدرم ما را رها کرده است. چون مشکلات مالی داشتیم از مدتی قبل تصمیم گرفتم سرقت کنم.


اما در سوابقت 22فقره سرقت ثبت شده است.
نه. من قبلا 2مرتبه آن هم به اتهام سرقت از منزل دستگیر شده بودم و 22سابقه را قبول ندارم. دفعه اول 3‌ماه و دفعه دوم یک‌ماه به زندان افتادم و آزاد شدم.


چرااین بار تصمیم گرفتی نقشه سرقت‌هایت را در استخرها عملی کنی؟
من استخرهای لوکس شمال و شرق تهران را که افراد پولدار به آنجا می‌روند انتخاب کردم. چون آنهایی که به این استخرها می‌روند وضعیت مالی خوبی دارند. از طرفی می‌دانستم هنگام خرید بلیت معمولا از عابربانک استفاده می‌کنند و رمزشان را هم بلندبلند می‌گویند. این فرصت خوبی بود تا من رمز‌شان را بفهمم و نقشه‌ام را عملی کنم.


بعد از فهمیدن رمز چطور کارت طعمه هایت را به‌دست می‌آوردی؟
دنبال طعمه‌ام به رختکن می‌رفتم و کمدی را که او وسایلش را در آنجا قرار می‌داد شناسایی می‌کردم و در ادامه وارد استخر می‌شدم. چند دقیقه بعد درحالی‌که طعمه‌ام سرگرم شنا کردن بود دوباره به رختکن بر می‌گشتم و با پیچ‌گوشتی که داشتم در کمد را باز می‌کردم، عابربانکش را سرقت می‌کردم و خیلی زود از استخر خارج می‌شدم.


چطور از حساب طعمه‌هایت پول برداشت می‌کردی؟
چون نمی‌شد پول زیادی به شکل نقدی برداشت کنم به صرافی یا طلافروشی‌های همان اطراف می‌رفتم و دلار و سکه می‌خریدم. در این مدت با همین شگرد توانستم از حساب 30، 40نفر 400، 500میلیون تومان سرقت کنم.


با پول‌های سرقتی چه می‌کردی؟
گفتم که به خاطر وضعیت زندگی‌مان بدهی زیادی داشتیم و من همه‌شان را بابت بدهکاری‌های‌مان دادم.


از دستگیری‌ات بگو. مأموران چطور توانستند دستگیرت کنند؟
موقع سرقت‌ها حواسم را جمع می‌کردم که هیچ ردی از خودم به جا نگذارم و کسی من را شناسایی نکند. حتی هر مرتبه لباس‌هایم را عوض می‌کردم و کلاه سرم می‌گذاشتم. از طرفی می‌دانستم در رختکن استخرها دوربین مداربسته وجود ندارد. اما نمی‌دانم آنها چطور پیدایم کردند. چند روز پیش وقتی در خانه‌مان خواب بودم مأموران بیدارم کردند و دستگیر شدم.


قبل از شروع سرقت هاچه شغلی داشتی؟
در کار کابینت و ‌ام‌دی‌اف بودم اما نتوانستم در این کار موفق شوم و اوضاعم خراب شد.


ارزش سرقت ها: 500میلیون
سرهنگ کیوان ظهیری،  رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره سارق استخرهای تهران می‌گوید:«با توجه به شناسایی سارق توسط شاکیان، وی به انجام سرقت کارت‌های بانکی،  تلفن همراه و ساعت و کیف پول شهروندان اعتراف کرده که در مجموع ارزش مالی وسایل سرقتی بالغ بر 500میلیون تومان است. او اعتراف کرده که در زمان ورود به استخر با حضور در کنار شهروندان زمانی که آنها در حال پرداخت مبلغ ورودی به استخر و تهیه بلیت بودند،  با اعلام رمز کارت بانکی توسط مراجعه‌کنندگان به استخر،  رمز را به‌خاطر سپرده و با یادداشت شماره کمد حاوی وسایل شخصی شهروندان در زمانی که آنها مشغول شنا بودند سراغ کمد محتویات لوازم مشتریان آمده و نسبت به سرقت وسایل اقدام می‌کرده است.» به گفته وی متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید