• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42225
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

  مرمت باشگاه فولاد
باشگاه فولاد تهران که یادآور حضور پهلوان تختی بود، به‌زودی مرمت خواهد شد. به گزارش همشهری، این باشگاه که مدتی به‌عنوان باشگاه بیلیارد مورد استفاده قرار می‌گرفت، در فاز اول نورپردازی‌ و سپس مرمت می‌شود.

  میدان تاریخی حسن‌آباد؛ محلی برای گردهمایی‌های مردمی
مدیریت شهری قصد دارد با همکاری سازمان زیبا‌سازی‌، پیرو گسترش فضاهای عمومی، در ایام نوروز فیلم‌هایی را با تکنیک ویدئو مپینگ در میدان تاریخی حسن‌آباد به نمایش درآورد.  به گزارش همشهری، برگزاری کنسرت‌ها و کافه‌های خیابانی از برنامه‌های جانبی این مراسم خواهد بود.

  سردر تاریخی از انبار بیرون می‌آید
سردر یک خانه تاریخی در خیابان فرهنگ مربوط به دوره قاجار که مدت‌ها داخل انباری ناحیه نگهداری می‌شده است، به‌زودی در شهر نمایش داده خواهد شد. به گزارش همشهری،  اکنون مدیریت شهری در حال مکان‌یابی برای نمایش این سردر تاریخی است.

  برپایی نمادهای حافظ و مولوی در شهر
حافظ و مولوی  2 نفر از مفاخر فرهنگی و هنری این مرز و بوم هستند. به گزارش همشهری،  با فرارسیدن ایام نوروز قرار است نمادهایی از این دو بزرگمرد تاریخی در میادینی که به نام آنها در تهران وجود دارد، به نمایش گذاشته شود.

  از بین بردن فضاهای ناامن شهری نواب با طراحی دانشجویان نخبه
ساختمان‌های نواب مدت‌هاست که به‌علت نوع ساخت و نوع فضاهای بی‌دفاع شهری و ناکارآمدی واحدهای تجاری زیر ساختمان‌ها، به فضاهای ناامن تبدیل شده که آسیب‌های اجتماعی متفاوتی مانند کارتن‌خوابی، اعتیاد و... را در پی داشته‌اند.  به گزارش همشهری، برای از بین بردن فضاهای ناامن شهری نواب و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیریت شهری و اداره زیباسازی منطقه با استفاده از طرح‌های دانشجویان نخبه معماری و طراحی شهری، تا قبل از سال‌جاری به کاشیکاری، نقاشی دیواری و نورپردازی این محدوده اقدام خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید