• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42089
+
-

بیمه سلامت در انتظار ۵۰۰میلیون یورو اعتبار

بیمه سلامت در انتظار ۵۰۰میلیون یورو اعتبار

بدهی و نبود نقدینگی از موضوعاتی است که در ماه های اخیر بیمه سلامت را دستخوش مشکلات فراوان کرده است. این در حالی است که  اگرچه درخبرها از اختصاص ۵۰۰میلیون یورو اعتبار برای بیمه سلامت به بانک مرکزی خبرداده شد، اما مدیرعامل بیمه سلامت می‌گوید: تا به امروز برای جبران مشکلات نقدینگی این سازمان پولی تخصیص داده نشده و به بیمه سلامت رقمی واریز نشده است. اما اگر این پول پرداخت شود،  ظرف یک هفته تا ۱۰ روز به استان‌ها و ۴۲ هزار ارائه‌کننده خدمت، پول تحویل داده خواهد شد.
به گزارش همشهری، طاهر موهبتی ادامه داد:  البته در تاریخ  9 آبان ماه 97 مجوز، بابت برداشت پول داده شده است و توسط دفتر رئیس‌جمهور به سازمان برنامه،  صندوق توسعه،  بانک مرکزی و وزارت بهداشت ابلاغ شد. سازمان برنامه باید پرداخت را تضمین می‌کرد که این روال مشمول زمان شد. نهایتا سازمان برنامه تضمین را به صندوق توسعه و بانک مرکزی ابلاغ کرد. وی افزود:البته سه‌شنبه گذشته ۲۶۴۰میلیارد تومان به‌حساب سازمان برنامه و بودجه واریز شد تا این پول در وجه بیمه سلامت پرداخت شود و به گفته دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی این رقم  به بیمه سلامت تحویل داده خواهد شد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تا به امروز مبلغ ۷۵۰۰ تا ۸هزار میلیارد تومان طلب داریم؛ البته در سال ۹۶،  ۸هزار میلیارد بدهی داشته‌ایم. 
در سال ۹۷ هم سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که ۳هزار میلیارد به ما پول کمتری داده‌اند. بنابراین اگر این ۴۵۰۰میلیارد داده شود،  باز هم ۵هزار میلیارد بدهی داریم. البته حتی اگر این مبلغ را هم به ما پرداخت کنند،  ۳۵۰۰ تا ۴هزار میلیارد از بدهی‌هایمان همچنان باقی می‌ماند.بنابراین اگر کسری سال ۱۳۹۷ را هم که حدود ۳هزار میلیارد است به آن اضافه کنیم،  باز هم کسری‌هایمان حدود ۵هزار میلیارد تومان خواهد شد.
 وی در ادامه افزود:  البته جای نگرانی وجود ندارد چراکه طبق مصوبه، ۵۰۰ میلیون یورو برای پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به دارو، تجهیزات پزشکی تولید داخل و خدمات درمانی تحویل داده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید