• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 دی 1396
کد مطلب : 4200
+
-

تلفیقی‌ها به حذف یارانه غیرنیازمندان بله گفتند

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه روز یکشنبه کمیسیون تلفیق، سال آینده ۴۲میلیون نفر یارانه نقدی دریافت خواهند کرد. به گزارش تسنیم، مهرداد لاهوتی با اشاره به مصوبات جلسه دیروز صبح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه‌97گفت: 37هزار میلیارد تومان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت که 23هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اختصاص می‌یابد و 7هزار میلیارد تومان نیز به‌طور خاص برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه می‌شود. به‌گفته لاهوتی، اقشاری که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند عبارتند از: مددجویان کمیته امداد 4میلیون و 800هزار نفر، افراد تحت‌پوشش بهزیستی 3میلیون و 600هزار نفر، افراد ساکن دهستان‌ها 8میلیون نفر، بیماران خاص یک میلیون نفر، عشایر یک میلیون نفر، ایثارگران یک میلیون و 750هزار نفر، بازنشستگان 4میلیون و 800هزار نفر و 11میلیون نفر از اقشار نیازمند کشور.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس 3700میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در بخش بهداشت و درمان و 3300میلیارد تومان دیگر نیز برای یارانه نان و گندم هزینه خواهد شد.

 

کمک به ترمیم حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه هم خبر داد: هزار میلیارد تومان برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که کمتر از 2میلیون تومان دریافت می‌کنند به دولت اختصاص داده شد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد تصریح کرد: 100میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی برای بازخرید مازاد کارکنان رسمی و غیررسمی به دولت اختصاص داده شد تا پاداش پایان خدمت این افراد را پرداخت کند.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی هم از احتمال تغییر دستور کار هفتگی مجلس برای بررسی لایحه بودجه 97 خبر داد و گفت: احتمال دارد که روند بررسی لایحه بودجه‌‌97از روز سه‌شنبه(26دی) در صحن علنی پارلمان آغاز شود. وی افزود: درصورتی که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97، بررسی این لایحه را امروز به پایان برساند، این لایحه با تغییر دستور هفتگی مجلس، در جلسات علنی پارلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

تصویب افزایش مبلغ وام ازدواج

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال۹۷ مجلس از تصویب افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۵میلیون تومان در سال آینده خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال97 مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نشست روز یکشنبه مصوب کردند که وام ازدواج در سال97 از 10میلیون تومان به 15میلیون تومان افزایش یابد. وی افزود: زمان بازپرداخت این وام 5ساله است.

این خبر را به اشتراک بگذارید