• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 دی 1397
کد مطلب : 41984
+
-

قهرمانی تیم ملی؟ بایدی وجود ندارد

قهرمانی تیم ملی؟ بایدی وجود ندارد

امیرحسین اعظمی| مجید جلالی بعد از دو فصل و نیم مربیگری در پیکان، سرانجام همکاری‌اش با این باشگاه به پایان رسید. البته این جدایی برای جلالی تلخ بود، تیم او در 6بازی پیاپی شکست خورد و آقامجید هرگز دوست نداشت با این شرایط از پیکان جدا شود. با جلالی درخصوص جدایی از پیکان و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری پاسخ داد.
   بعد از جدایی از پیکان با تیمی مذاکره نکردید؟
خیر. من با تیمی صحبت نکردم. من نیاز به زمان دارم تا خودم را بازسازی و اشکالاتم را رفع کنم.
   اگر تیمی پیشنهاد بدهد قبول نمی‌کنید؟
همانطور که گفتم الان نیاز به زمان دارم تا خودم را بازسازی کنم.
   برخی معتقدند که بعد از مصاحبه تندی که علیه شیعی انجام دادید، قابل پیش‌بینی بود که از پیکان بروید. نظر خودتان چیست؟
دلیل این قطع همکاری آن صحبت‌ها نبود. من
3 جلسه با هیأت‌مدیره داشتم که هر کدام بالای 3ساعت طول کشید و اگر یک طرف مایل به ادامه همکاری نبود در همان جلسه اول همه‌‌چیز تمام می‌شد. اما واقعیت این است که از طرف هیأت مدیره، نظراتی وجود دارد که با وجود احترام زیادی که برایشان قائل هستم نمی‌توانستم آنها را بپذیرم چون نمی‌توانم اصولم را زیرپا بگذارم. در واقع هیأت‌مدیره خواسته‌هایی داشت و نظراتی که مایل بود اعمال شود که نمی‌توانستم آن را بپذیرم.
   پس هیأت مدیره قصد دخالت در کار شما را داشت؟
به هر حال آنها ‌نظراتی داشتند که برایم پذیرفتنی نبود.
   مهدی مومنی، آرمان قاسمی و یکی دو بازیکن دیگر بازیکنان فیکس پیکان بودند ولی چرا یکباره از لیست هجده نفره کنار گذاشته شدند؟
اینها بازیکنانی بودند که در شروع خوب بودند. مهدی مومنی تا هشتم فیکس بازی می‌کرد و از بازی چهارم تا هفته هشتم یکی از بهترین‌های ما بود. بقیه هم همینطور در هفته‌های ابتدایی خیلی خوب بودند و ما به عالی‌ترین شکل آماده بودیم اما بعد از مدتی متوجه شدیم آن بازی که مدنظرمان هست انجام نمی‌شود. من اما معتقدم آن یک ماهی که ما بازی نکردیم بزرگ‌ترین لطمه را به ما زد. بعد از آن ما دیگر نتوانستیم به شرایط خوبمان برگردیم.
   چرا در 6 بازی پیاپی شکست خوردید، مشکل کجا بود؟
در این مدت که در خانه هستم، بازی‌های آخرمان را نگاه می‌کنم که بدانم چه چیزی از نظرم پنهان مانده بود و چه کاری باید می‌کردم که نکردم. ما در بازی برابر پرسپولیس، نساجی و نفت مسجد سلیمان به‌خصوص ما بهتر بودیم و باید بازی را می‌بردیم اما در هرسه بازی بازنده از زمین بیرون آمدیم. فکر می‌کنم در لحظاتی تمرکز نداشتیم و در بعضی پست‌ها اشتباهات زیادی انجام شد که شاید این هم به‌دلیل عدم‌تمرکز بوده باشد.
   شما فوتبال اروپا را هم دنبال می‌کنید و می‌دانید که ژوزه مورینیو هم از منچستر اخراج شد. در این خصوص نظرتان چیست؟
به هر حال این اتفاق طبیعی بود. باشگاه منچستر دنبال نتیجه است.
   در باره شرایط تیم ملی صحبت کنید، آیا قهرمان جام ملت‌ها می‌شویم؟
شانس خوبی برای قهرمانی داریم و کی‌روش بعد از 8سال حضور در تیم ملی حالا شناخت خوبی از بازیکنان دارد و حریفان را هم به‌خوبی می‌شناسد. ما در جام‌جهانی دوره خوبی داشتیم و حالا اعتماد به نفس بازیکنان هم بیشتر شده است.
   برخی معتقدند که کسب هر نتیجه‌ای جز قهرمانی، برای تیم ملی یک ناکامی محسوب می‌شود. نظر شما چیست؟
برای قهرمانی تیم ملی، بایدی وجود ندارد. اگر تیم ملی به یک سطح ایده‌آل هم برسد خوب است. از حالا نمی‌توان پارامتر تعیین کرد، ما اگر به فینال برویم خیلی خوب است ولی فوتبال طوری نیست که بگوییم تیم ملی حتما باید قهرمان شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید