• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 دی 1397
کد مطلب : 41977
+
-

داورزنی: از حمایت ضیایی پشیمان نیستم

داورزنی: از حمایت ضیایی پشیمان نیستم

روزی که داورزنی برای شرکت در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال شرکت کرد و احمد ضیایی - رئیس فدراسیون- در تهران ماند خیلی‌ها معتقد بودند که داورزنی به‌دلیل حضور چندین ساله در فدراسیون والیبال و همچنین عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال، مشکلات به‌وجود آمده درباره برکناری ضیایی به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را نزد نهادهای بین‌المللی حل خواهد کرد. حالا با گذشت حدود 2 هفته از برکناری رئیس فدراسیون والیبال و گماشتن سرپرست در فدراسیون همه‌‌چیز آرام است و به‌نظر می‌رسد که بیم مشکلات احتمالی برطرف شده است؛ حتی اگر ضیایی رسما از فدراسیون والیبال استعفا نداده باشد. البته می‌ماند رأیی که او در پرونده دیوان عدالت اداری به‌دنبالش برای حل مشکل بازنشستگی‌اش بود؛ رأیی که هنوز صادر نشده است. 
با این حال داورزنی معتقد است که با اینکه ضیایی استعفا نداده اما مشکلی فدراسیون والیبال ایران را تهدید نمی‌کند؛«وزارت ورزش باید قانون را اجرا می‌کرد. البته ضیایی هم می‌گفت که وزارتخانه این کار را انجام بدهد. او پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری داشت که هنوز رأیش نیامده است. انتخاب سرپرست برای فدراسیون والیبال آن هم درحالی‌که رئیس فدراسیون استعفا نداده بود، مشکلی ندارد و قانونی است. وزارت ورزش تا 15آذر مهلت تعیین تکلیف داشت و ابلاغ افشین داوری هم روز 15آذر صادر شد. در کل نگران تعلیق والیبال نباشید». 
مدل حضور احمد ضیایی در فدراسیون والیبال در واقع به نوعی تداعی‌کننده مدل «پوتین- مدودف» بود. ضیایی که سال‌ها نایب‌رئیس فدراسیون داورزنی بود و در سایه او قرار داشت و شاید به همین دلیل بود که در انتخابات فدراسیون هم همانطور که گفته می‌شد، داورزنی به‌شدت برای رأی آوردن ضیایی تلاش کرد و البته او بعد از ریاست فدراسیون والیبال معاون ورزشی وزارت ورزش شده بود، این مسئله را نیز پنهان نمی‌کرد. ضیایی اما وقتی رئیس فدراسیون شد، راه داورزنی را پیش نگرفت و خود را شخصیتی مستقل نشان داد و به همین دلیل بود که بسیاری از اطرافیان داورزنی را به مرور از فدراسیون برکنار کرد. این مسئله موج منفی را علیه ضیایی به‌وجود آورد تا جایی که برخی از رفتارهای او در مواجهه با خبرنگاران جبهه منتقدانش را از سعید معروف- بازیکن همشهری‌اش- تا سرپرست تیم ملی گستراند. داورزنی اما در کسوت معاون ورزشی وزارت ورزش سعی کرد در میانه بایستد و گرچه حامیانش به میدان مبارزه با ضیایی رفته بودند او اما سکوت کرد و حتی زمانی که در مورد اظهارات تند سعید معروف هم این سکوت را ادامه داد، مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت که چرا در مورد بی‌ادبی بازیکن تیم ملی به رئیس فدراسیون سخنی نمی‌گوید. داورزنی اما همچنان در میانه این منازعه ایستاده و زمانی که خبرنگار تسنیم با صراحت از او می‌پرسد «آیا از دوستی و حمایت از احمد ضیایی پیشمان نیست؟»، می‌گوید:«خیر، ضیایی از نیروهای خوب و منشأ خدمات زیادی بود. من با ضیایی رفاقت 30ساله دارم و عملکردش هم مثبت بود. ریاست او در والیبال یک سال هم نشد و در این مدت اتفاق خاصی هم رخ نداد. به همین دلیل ارزیابی عملکردش اشتباه است. ما بعد از ولاسکو، نفراتی همچون کواچ، لوزانو و کولاکوویچ را داشتیم و نوساناتی در این بخش بود. به‌هرحال مردم انتظار داشتند که مسیر ولاسکو ادامه پیدا کند». 
محمدرضا داورزنی به تازگی نقل قولی از یکی از مقامات ارشد نظام در مجمع فدراسیون والیبال آورده است که مضمون آن به این صورت است که روند توسعه والیبال باید ادامه پیدا کند.با توجه به شرایط موجود به‌نظر می‌رسد که نقش داورزنی در فدراسیون والیبال که در یک سال اخیر با نوساناتی همراه بود، بیشتر شود و حتی راه برای تغییرات جدی‌تر در والیبال و آنچه روند توسعه والیبال خوانده شده است، بیشتر پیگیری شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید