• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 2 دی 1397
کد مطلب : 41874
+
-

شکایت از نماینده سراوان

مجلس
شکایت از نماینده سراوان

 یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته است تعدادی از نمایندگان از محمد باسط درازهی نماینده سراوان شکایتی را مطرح کردند که در جلسه هفته جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. علیرضا سلیمی، نماینده محلات به ایسنا گفته که برخی از دوستان می‌خواهند هر چه زودتر این موضوع حل شود که ما در آن مشکلی نمی‌بینیم اما حرف‌مان آن است که باید جلسه تشکیل شود و بعد نتیجه آن اعلام شود. محور شکایت و اعضایی که از نماینده سراوان شاکی شده اند مشخص نیست اما روز گذشته نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خودش نوشت: «به‌ دنبال شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس، پرونده محمدباسط درازهی، نماینده سراوان به‌هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد. رفتار ناشایست نماینده سراوان با کارمند وظیفه‌شناس گمرک، سبب تضعیف جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی شد. موضوع برخورد ناشایست نماینده سراوان را تا تعیین تکلیف نهایی، پیگیری می‌کنم».
محمد باسط درازهی، نماینده سراوان هفته گذشته در اداره گمرک با مامور این اداره که اجازه نداده بود ماشین لوکس آقای نماینده وارد پارکینگ شود؛ درگیری لفظی پیدا کرد. او بعدا با انتشار ویدیوئی از خودش مدعی شد مامور اداره گمرک به اهل تسنن و اهالی بلوچ اهانت کرده است، اما مشخص شد که مامور اداره گمرک خود اهل تسنن است. درازهی گفته است برای پیگیری امور حوزه انتخابیه در اداره گمرک حضور پیدا کرده بود اما با انتشار تصاویری از دوربین مدار بسته مشخص شد شخصی که او را همراهی می کرد یکی از دلالان معروف خودرو در کشور است و این نماینده با یک خودروی لکسوس آبی به اداره گمرک رفته است. در پی این اتفاقات اسنادی نیز از سرقت علمی منتسب به نماینده سراوان منتشر شد. فاطمه سعیدی،سخنگوی فراکسیون امید مجلس هم از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون درخصوص پیگیری ماجرای نماینده سروان خبر داده است. وی گفته است: مسئولان وزرات اقتصاد و آقای درازهی را دعوت خواهیم  کرد تا توضیحات خود را ارائه کنند. سپس بعد از شنیدن سخنان هر دو طرف نتیجه‌‌‌گیری خواهیم کرد که قطعا در اختیار مردم خواهیم گذاشت.
نماینده سراوان گفته است: تا لحظه ای که رئیس گمرک برکنار نشود و مامور اداره تنبیه نشود استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری خواهد کرد اما برخی نمایندگان دیگر مثل قسیم عثمانی نماینده بوکان گفته اند استیضاح وزیران با انگیزه شخصی موجب وهن مجلس است. قسیم عثمانی گفته است در روزی که 3 دانش آموز در مدارس زاهدان سوختند مجلس باید وزیر آموزش و پرورش را به خاطر ناامنی مدارس کشور به مجلس فرامی خواند اما به جای این کار با وزیر اقتصاد برای پیگیری مسئله یک نماینده جلسه غیرعلنی گذاشت. جمعه ای که گذشت ائمه جمعه برخی شهرستان ها خواستار استعفای نماینده سراوان شده بودند. موج این خواسته به فضای مجازی هم رسیده است. از سوی دیگر تشکل های دانشجویی هم با تجمع و نامه نگاری استعفای محمد باسط درازهی را دنبال می کنند.۶۰ دفتر بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور برای رسیدگی به توهین نماینده سراوان در مجلس نوشتند: تا چه زمان باید شاهد این امر باشیم که عده‌ای بعد از رسیدن به قدرت جایگاه اصلی خود را فراموش کرده و با نگاهی ناشی از تکبر به صاحبان اصلی این مملکت توهین نمایند؟ جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند تا هرچه سریع‌تر استعفا دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید