• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 دی 1397
کد مطلب : 41712
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

    اذن 170نفره برای منع شدن از یک قانون

محمود صادقی، نماینده مردم تهران درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان به سایت رویداد24گفت: متأسفانه ما در کشورمان نتوانستیم خود را با نسل جدید به روز کنیم. به‌نظر من نسل اول انقلاب خیلی توان برقراری دیالوگ با نسل جدید را ندارد و به نوعی خیلی زبان هم را نمی‌فهمند؛ به‌طور مثال، قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک قانون خوبی است ولی  شنیدم بیش از ۱۷۰ نفر از بازنشستگان برای ادامه کار در نهادهای مختلف اذن گرفتند.

   نمایندگان بدون آگاهی از قانون اساسی

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه کاندیداهای مجلس باید به مسائل علمی و تحقیقاتی آشنا باشند، گفت: متأسفانه برخی با  ابتدایی‌ترین مسائل مربوط به مجلس آشنایی ندارند و چه بسا برخی اصلاً یک‌بار متن قانون‌اساسی را نخوانده باشند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی پیشنهاد داد تا نامزدهای نمایندگی مجلس قبل از ورود به مجلس دوره‌های آموزشی بگذرانند.

   مملکت همه‌اش گریه نیست

آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع تقلید در همایشی با اشاره به لزوم وجود شعر حماسی در فرهنگ انقلاب اسلامی گفت: اینکه ما در این مملکت گریه زیاد کرده و می‌کنیم کار خوبی است، شعرهای آیینی زیاد داشته و داریم، شعرای آیینی فراوان داریم، کار خوبی است، اما این مملکت همه‌اش مملکت گریه نیست، جای مرحوم فردوسی خالی است، شما حتماً باید بیندیشید، شعرای فردوسی‌منش تربیت کنید که حماسه را در کشور زنده نگه بدارد، با گریه مشکل حل نمی‌شود، با حماسه مشکل حل می‌شود! ما فردوسی کم داریم، البته مثل فردوسی شدن کار راحتی نیست. (شفقنا)

    نامه‌خوانی لاریجانی در بندر خمیر


علی لاریجانی، رئیس مجلس که به استان هرمزگان سفر کرده است با حضور در جمع مردم شهر بندری خمیر، درباره مشکلات آنها گفت‌وگو و به نامه‌های آنان رسیدگی کرد. به گزارش ایسنا، رئیس مجلس همچنین در جمع علما و معتمدان شیعه و سنی بندر لنگه گفت: جمهوری اسلامی در فکر نزاع با کشورهای منطقه نیست، اما وقتی جنگی به راه می‌اندازند نباید توقع حمایت ما را داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید