• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41492
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

  قدردانی قرائتی از رئیس‌جمهور

محسن‌قرائتی از حسن روحانی رئیس‌جمهور، بابت حضور در بیست‌وهفتمین اجلاسیه نماز قدردانی کرد. به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اقامه نماز کشور حجت‌الاسلام محسن قرائتی طی نامه‌ای، ضمن قدردانی از حضور ریاست‌جمهوری در بیست‌وهفتمین اجلاسیه سراسری نماز، به کیفیت اقدامات ایشان در زمینه ترویج نماز اشاره کرد.

   دیدار هوک و عراقچی مربوط به گذشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اظهارات برایان هوک، نماینده آمریکا در گروه اقدام ایران مبنی بر مذاکره با معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان درباره زندانیان آمریکایی در ایران تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد منظور آقای برایان هوک از گفت‌وگو با آقای عراقچی مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج آمریکا از برجام در وین برگزار شد و طبق روال هیأت آمریکایی نیز در کنار سایر اعضای ۱+۵ با هیأت ایرانی نشست مشترکی داشت. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی خاطرنشان کرد: خبر این گفت‌وگو با محوریت پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا در همان زمان اعلام شد.

  شعار رفع حصر برای رای آوردن

عزت‌الله ضرغامی در بخشی از گفت‌وگوی خود با جماران درباره موضوع رفع حصر با بیان اینکه معمولا شعارهایی مانند این بیشتر برای رأی آوردن است، گفت: آقای روحانی رئیس شورای‌عالی امنیت ملی است و این شورا می‌تواند تصمیم‌گیری کند. ضرغامی گفته که حصر در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور آقای روحانی و سایرین، تصویب شد. به گفته رئیس اسبق صدا و سیما، هر وقت شورای‌عالی امنیت ملی یا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به این نتیجه برسند که می‌توانند این حصر را با فرمولی تغییر دهند، هیچ منعی برای این کار وجود ندارد.

 چه کسانی به‌دنبال براندازی هستند؟

مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با ایلنا درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه 50درصد نمایندگان در مجلس به‌دنبال فروپاشی نظام هستند، گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این صحبت‌ها نگاه کنیم بیان کردن این مطالب در شرایط امروز کشور از سوی برخی افراد مصداق بارز فروپاشی است، زیرا این اشخاص با کارها و رفتارها‌یشان فعالیت‌های براندازانه انجام می‌دهند؛ یعنی خود این حرکات فروپاشی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم حداقل نیمی از جامعه به نمایندگانی که امروز متهم به این می‌شوند که به‌دنبال براندازی نظام هستند رأی داده‌اند، این سخنان یعنی مردم هم به‌دنبال براندازی هستند! گفتن اینگونه جملات یک پیام فوق‌العاده خطرناک است زیرا این نشان می‌دهد که برخی‌ها با دست خودشان به‌دنبال براندازی هستند و در راستای آن حرکت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید