• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41485
+
-

رصد اطلاعاتی مذاکرات هسته‌ای

سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه علیه امنیت کشورمان وارد عمل شده‌اند

مجلس
رصد اطلاعاتی مذاکرات هسته‌ای

 وزیر اطلاعات روز گذشته در صحن علنی مجلس در تکذیب ادعای یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود در جریان مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها 2500تابعیت به ایرانی‌ها هدیه کرده‌اند گفت: وزارت اطلاعات تمام موارد و حواشی مذاکرات را در اسرع وقت به استحضار مقامات رسانده است. سید محمود علوی اضافه کرد: حتی آن اتفاق که عراقچی (معاون وزیر خارجه) قلم خود را به سمت مذاکره‌کننده آمریکایی پرتاب کرده بود را نیز گزارش داده‌ایم چه برسد به آنکه مطلبی درخصوص اعطای 2500گرین کارت به مقامات داده شده باشد و آن را اطلاع‌رسانی نکنیم. ادعای اعطای تابعیت به مقامات ایرانی برای نخستین بار از سوی مجتبی ذوالنور نماینده منتقد مذاکرات مطرح شد، این ادعا در فاکس نیوز، رسانه محبوب دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بازنشر شد و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به ادعای ذالنور در توییتی اعلام کرد که اوباما به 2500 ایرانی در جریان مذاکرات هسته‌ای تابعیت داده است. کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس این سؤال را از وزیر اطلاعات پرسیده بود تا جوانب موضوع برای مردم روشن شود. او در توضیح سؤالش گفت: امروز نمایندگان از تریبون مجلس، دولتی‌ها و افرادی که در سایر دستگاه‌های نظام مسئولیت دارند آنقدر سوژه به رسانه‌های بیگانه می‌دهند که خود آنها نیز گیج شده‌اند. وی با بیان اینکه نباید در جمهوری اسلامی ایران از زبان مسئولان به دشمنان سوژه بدهیم، گفت: رسانه‌های بیگانه دیگر در ایران به‌دنبال سوژه نمی‌گردند.

جلالی گفت: انتشار خبر اعطای تابعیت به مقامات ایرانی اگر در تاریخ بماند قضاوت‌های بدی درخصوص مسئولان انجام می‌شود اگرچه امروز نیز نگاه مردم به مسئولان را تبدیل به نگاهی منفی می‌کند. وزارت اطلاعات باید با سرعت این موضوع را پیگیری می‌کرد، بسیاری از سخنانی که مسئولان جمهوری اسلامی در مجلس، دولت و دستگاه قضا مطرح می‌کنند انباشته و عدم‌تبیین موضوعات موجب کاهش مشروعیت نظام در ذهن مردم می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: متأسفانه هرکدام از ما مسئولان زمانی که می‌خواهیم قهرمان شویم می‌گوییم دیگری دزد است و در فلان جا خلاف می‌شود.
او به تکذیب خبر اعطای تابعیت به 2500ایرانی در آمریکا هم اشاره کرد و گفت: پس از طرح این موضوع مقامات آمریکایی به‌خصوص جان کربی سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) روایت یک ایرانی تندرو را تبلیغ می‌کند ولی یک تلفن به مقامات سابق آمریکا نمی‌زند تا از موضوع مطلع شود.

علوی: مدرکی ارائه نشد

سید محمود علوی در پاسخ به سؤال کاظم جلالی گفت: برای ادعای اعطای 2500گرین کارت مدرکی ارائه نشده است. وی بیان داشت: اعتقاد دارم اگر دلیل و مدرکی وجود داشت در این 5‌ماه ارائه می‌شد. وزیر اطلاعات تأکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم وقتی کانال دروغ‌پرداز ضد‌انقلاب مطلبی را مطرح می‌کند در نقل آن دقت کنید چرا که انتشار مطلبی که صحت ندارد آثار بسیاری بر جامعه دارد. فراموش نکنید عملیات روانی دشمن با جدیت تمام علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. در تمام لحظاتی که کاظم جلالی سؤال خود را شرح می‌داد، جواد کریمی قدوسی و محمد دهقان دو‌نماینده منتقد مذاکرات و هم طیف مجتبی ذالنور در صندلی کناری جلالی نشسته بودند و موضوع را دقیق گوش می‌دادند تا شاید بهانه‌ای برای تذکر یا اعتراض پیدا کنند. در نهایت هم آنها جلالی را ترغیب کردند که اگر می‌تواند سؤال را به رأی بگذارند، جلالی در واکنش اعلام کرد که از توضیحات وزیر اطلاعات قانع نشده و خواستار رأی‌گیری شد اما جمعی از نمایندگان فراکسیون امید دور او را گرفته و از وی خواستند از رأی‌گیری منصرف شود. جلالی لحظاتی بعد خطاب به رئیس جلسه گفت که از تصمیم خود منصرف شده و این در حالی بود که برخی نمایندگان رأی خود را داده بودند. یکی از نمایندگان به شوخی فریاد زد: جلالی! جلالی! رأی ما را پس بده.

شناسایی 2تیم تروریستی در هفته

سؤال دوم از وزیر اطلاعات را جهانبخش محبی‌نیا طرح کرد. او در جریان طرح سؤال خود از وزیر اطلاعات به پیشگیری از نارضایتی مردم و امانتداری تأکید کرد.سید محمود علوی در نشست علنی در پاسخ به سؤال محبی نیا گفت: داعش شاید زمین را از دست داده اما اسلحه را زمین نگذاشته است، ما در چند‌سال قبل، سه ماهی یک‌بار یک تیم تروریستی را زیر ذره‌بین می‌بردیم اما در شرایط کنونی گاه هفته‌ای دو تیم تروریستی را شناسایی و اقداماتشان را خنثی می‌کنیم.به گزارش خانه ملت، محمود علوی گفت: پشتیبانی لجستیکی از گروه‌های تروریستی توسط سرویس‌های کشورهای همسایه با تمام معنا ادامه دارد.وی افزود: ما با چنین شرایط متفاوتی مواجه هستیم که مستقیما سرویس رژیم صهیونیستی با تمام توان وارد عمل شده و تیم‌های تروریستی را ساماندهی می‌کند تا حمایت آمریکای جنایتکار و سرویس جریان‌های مختلف ضد‌انقلابی را به هم نزدیک ‌کنند و سعی در همگرایی و هم افزایی آنها دارند. در سطح دنیا در یکی دو سال اخیر بیش از 64همایش و نشست و هم‌اندیشی بین جریان‌های مختلف قومی و ضد‌انقلابی برای اینکه چگونه ضعف مبارزه خود را با جمهوری اسلامی یکی کنند برگزار شده است. محبی‌نیا از توضیحات وزیر اطلاعات قانع شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید