• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41255
+
-

با این داوری‌ها چطور انگیزه داشته باشیم؟

با این داوری‌ها چطور انگیزه داشته باشیم؟

محمد زارعی

علی کریمی- هافبک ملی‌پوش استقلال- یکی از بهترین بازیکنان این تیم در نیم فصل اول بود. کریمی بعد از عبور از شرایط سخت مصدومیت تلاش می‌کند دوباره به سطح اول فوتبال برگردد. با او درباره موضوعات مختلفی گفت‌وگو کردیم. هافبک آبی‌ها با اشاره به تساوی این تیم مقابل تیم پدیده گفت:«به‌نظرم بازی خوبی بود. موقعیت‌هایی داشتیم که استفاده نکردیم؛ البته داوری هم تأثیر‌گذار بود و امیدوارم فدراسیون در این زمینه اقدامی انجام دهد. از سیستم VAR استفاده کنند تا اشتباهات داوری کمتر شود. اگر قرار باشد داوری‌های ما اینطوری باشد امتیازات را به‌راحتی از دست می‌دهیم».
وی با اشاره به گل استقلال که داور آفساید اعلام کرد، گفت:«معتقدم اشتباه ساده‌ای بود که داوری انجام داد. توجه داشته باشید ما بازی فوق‌العاده خوبی را مقابل صدرنشین انجام دادیم. اجازه هیچ کاری به حریف ندادیم ولی داوری اجازه نداد 3 امتیاز را تصاحب کنیم. بار اول، دوم و سوم هم نیست. چندمین بار است که اشتباهات تأثیر‌گذار علیه تیم ما انجام می‌دهند».
کریمی درباره اینکه بازیکنان استقلال و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری تأکید دارند داوری‌ها به سود یک تیم خاص است، گفت:«به هرحال ما مسائل پیرامونی داوری را یک‌بار دوبار می‌بینیم و چیزی نمی‌گوییم ولی اجتناب‌ناپذیر است که هر دفعه داوری‌ها به‌سود یک تیم باشد و برعکس هر دفعه تیم دیگر ضرر کند. اینطوری باشد چطور تلاش کنیم؟ چطورانگیزه داشته باشیم؟ امیدوارم با پایان نیم‌فصل فکر اساسی بکنند تا دیگر چنین اشتباهات تأثیرگذاری را از داوران نبینیم».
این هافبک استقلال در خصوص شرایط این تیم در نیم فصل اول گفت:«همانطور که پیش‌بینی می‌شد خوب شروع نکردیم. به‌خاطر اینکه تعدادی بازیکن جدید به تیم اضافه و چند ستاره از این تیم جدا شده‌بودند. همین مسائل باعث شد که زمان ببرد تا جا بیفتیم. به‌خاطر همین در اواخر نیم‌فصل اول توانستیم شرایط خوبی پیدا کنیم؛ آن‌هم در شرایطی که یکسری بازیکنان مصدوم و محروم هم داشتیم. با این حال در نیم فصل دوم پرقدرت ظاهر خواهیم شد تا بتوانیم عنوان قهرمانی را به‌دست بیاوریم».
وی درباره اینکه آیا استقلال در نیم‌فصل نیاز به بازیکن جدیدی دارد یا نه؟ گفت:«به‌نظر من بازیکن قوی در هر پستی که باشد تأثیرگذار خواهد ‌بود. من هافبک هستم و با این حال می‌گویم در خط هافبک بازیکن نیاز داریم تا به تیم کمک کند. ‌در هر پست بازیکنی که بیاید و کمک کند عالی خواهد بود».
کریمی که با قرارداد یکساله به تیم استقلال پیوسته درباره اینکه هواداران در فضای مجازی خواهان تمدید قراردادش هستند، گفت:«حقیقت این است از روزی که به استقلال آمده‌ام هواداران نهایت لطف را نسبت به من داشته‌اند و باعث دلگرمی من و تیم هستند. قرارداد یکساله با استقلال بستم و نیم فصل دوم هم در خدمت این تیم هستم و تا روزی که در این تیم باشم با تمام وجودم برای موفقیت تیم و شاد کردن دل هواداران تلاش خواهم کرد. اما تا‌کنون فردی از باشگاه برای تمدید قرارداد پیشنهادی نداده است. اولویت من ماندن در استقلال است. هواداران این تیم را دوست دارم و از بازی کردن برای آنها لذت می‌برم و تا روزی که هستم تلاش می‌کنم آنها را خوشحال کنم».
کریمی در پایان درخصوص شرایط تیم ملی برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت:«به اندازه کافی تیم ملی بازیکنان خوب دارد. رقیبان سختی را پیش رو داریم و با این حال شانس قهرمانی هستیم. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که وزارت ورزش از تیم ملی حتی به اندازه برخی رقیبان ما نیز حمایت نکرده‌است. با این حال امیدوارم با تلاش بچه‌ها و مربیان تیم ملی بتوانیم به‌عنوان شایسته‌ای برسیم. من سرباز تیم ملی هستم و تا روزی که در تیم ملی باشم با تمام وجود تلاش می‌کنم. اگر هم نباشم به‌عنوان یک ایرانی برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم».

این خبر را به اشتراک بگذارید