• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41258
+
-

CR5000

CR5000

ساسان شادمان منفرد

کریستیانو رونالدو -ابرستاره پرتغالی یوونتوس- همچنان اعداد و ارقام را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت می‌کند. CR7، شنبه‌شب و در داربی تورین از روی نقطه پنالتی دروازه تورینو را باز کرد و پنج‌هزارمین گل تاریخ یوونتوس در سریA را به ثبت رساند. کریس با گلزنی در دلاموله، اکنون در 3شهرآورد منچستر، مادرید و تورین و همچنین داربی ال‌کلاسیکو گلزنی کرده است. البته او چندی پیش فرصت گل زدن در داربی‌ایتالیا را از دست داده بود. طبق آمار، هزارمین گل یوونتوس در سریA را کارلو پارولا در سال1948 به‌ثمر رسانده است. 14سال بعد و در سال1962، جانی روسی، گل دوهزارم بینکونری را در سریA ثبت کرد و 22سال بعدتر، ماسیمو بریاسکی توانست گل شماره 3هزار یوونتوس را به نام خود کند. در سال2003، مارکو دی‌وایو، گل چهارهزارم را برای یوونتوس در سریA زد و حالا رونالدو 15سال بعد، به‌عنوان نخستین بازیکن خارجی در ثبت گل‌های رند با ضریب هزار، موفق شد گل شماره 5هزار یووه در سریA را مقابل تورینو به‌ثمر برساند. این دوازدهمین گل رونالدو برای یوونتوس محسوب می‌شود (11گل در سریA و یک گل در لیگ قهرمانان). از این 11گل، 3گل از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان شده است. طبق آمار، در سال2018، هیچ بازیکنی به اندازه مائورو ایکاردی-مهاجم و کاپیتان آرژانتینی اینترمیلان- از روی نقطه پنالتی در سریA گل نزده است. این بازیکن، 5گل خود در سال‌جاری میلادی را با ضربه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده است که دو مورد از این پنالتی‌ها به فصل گذشته بازمی‌گردد.
CR7 پس از پایان بازی و ثبت برتری یک بر صفر تیمش در خانه تورینو درباره زدن گل پنج‌هزارم یوونتوس در سریA گفت: «خیلی خوشحال هستم، اما مهم‌ترین چیز انجام وظیفه‌ام در تیم است. من ضربه پنالتی را بسیار محکم زدم و دست دروازه‌بان هم به توپ خورد، اما گل شد و مهم هم همین است. بازی دشواری بود. زمین کیفیت لازم را نداشت، ولی ما توانستیم 3امتیازی را که مستحق آن بودیم به‌دست آوریم». ابرستاره پرتغالی، چندی پیش از جو حاکم بر اردوی یوونتوس تعریف کرده و آن را صمیمانه‌تر از رئال‌مادرید دانسته بود.
ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس هم پس از پایان بازی و ثبت برتری تیمش گفت: «ضربه پنالتی رونالدو را نگاه نکردم، چون به این صحنه پشت کردم. من معمولا پنالتی‌ها را نگاه نمی‌کنم. تورینو در این مسابقه سخت تلاش می‌کرد و بازی خوبی را ارائه کرد. زمانی که آنها کمی کند شدند و توان‌شان کم شد، توانستیم کنترل بازی را در اختیار بگیریم».
این پیروزی، هشتمین برد پیاپی خارج از خانه یوونتوس در رقابت‌های سریA بود و بدین‌ترتیب آنها با رکورد خود در این زمینه مساوی کردند. یووه اگر در بازی هفته هجدهم در زمین آتلانتا بتواند به پیروزی برسد، می‌تواند یک رکورد تاریخی را در این زمینه برای خود برپا کند. بینکونری درحال حاضر در سریA، 20بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته و در این تعداد، 18برد و 2                              تساوی را به‌ثبت رسانده است. یووه حالا از 16بازی خود، 15پیروزی و یک مساوی دارد و با 46 امتیاز، صدرنشین بلامنازع سریA است. بینکونری با این نتیجه و در 16هفته، در کنار تاتنهام فصل61-1960 با بیل نیکلسن فقید، بارسلونای فصل13-2012 با تیتو ویلانوای فقید و منچسترسیتی فصل18-2017 با پپ گواردیولا، بهترین شروع‌ را در میان تیم‌های 5لیگ معتبر اروپایی دارد.
والتر ماتزاری، سرمربی تورینو که در این فصل از رقابت‌های سریA مرتب به عملکرد داوران و سیستم کمک داور ویدئویی اعتراض دارد، کار داور بازی را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد. او گفت: «از مردانم به‌خاطر عملکرد قدرتمندشان تشکر می‌کنم. آنها پابه‌پای یوونتوس که تیمی همانند تانک است، بازی کردند. شاید، یک یا دو پنالتی به نفع ما گرفته نشد و ما این موضوع را کاملا حس کردیم. معمولا در دیگر بازی‌ها، سیستم کمک داور ویدئویی چنین صحنه‌هایی را دوباره بازبینی می‌کند، اما اینجا خبری نبود. به‌نظرم من خطا روی بلوتی واضح بود، اما داور توجهی به اعتراض‌ها برای بازبینی نکرد».
در رقابت‌های سریA، پس از یوونتوس که 5هزار گل زده دارد و بهترین خط حمله را در این رقابت‌ها از آن خود کرده است، اینترمیلان قرار دارد که شنبه و پیش از بازی یوونتوس مقابل تورینو، توانست با پنالتی مائورو ایکاردی از سد اودینزه عبور کند. نراتزوری اکنون، 4هزار و 863گل زده است. میلان با 4هزار و 645گل در رتبه سوم بهترین خط حمله‌های تاریخ سریA قرار گرفته است. رم، فیورنتینا، لاتزیو، تورینو، ناپولی، بولونیا و سمپدوریا هم سوم تا نهم هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :