• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40900
+
-

چهر‌ه‌ها

 واعظی پاسخ کنایه رئیسی را داد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تمام شد، الان همه در هر جا که هستند باید با هم در مقابل دشمن مشترک یعنی آمریکا همفکری و همکاری کنند تا بتوانیم از وضعیت موجود عبور کنیم. محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره کنایه سیدابراهیم رئیسی به دولت مبنی بر اینکه «خدا رحم کرد رئیس‌جمهور نشدم» گفت: شنیدم که این سخنان در دانشگاه مطرح شد. بالاخره این مطالب را اگر بخواهیم پاسخ بدهیم، مقدمه و مؤخره‌ای دارد اما اعتقاد ما بر آن است که انتخابات در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ تمام شد و الان وقت این حرف‌ها نیست. او گفته است نمی‌توانیم برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری، از امروز خود را سرگرم این مسائل کنیم.

موسویان: نابودی ستون فقرات دفاعی، نابخردانه است
معاون اسبق شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به توان موشکی کشور تأکید کرد: در شرایط فعلی که کشورهای منطقه به سرعت مشغول مسلح‌کردن خود هستند، انتظار اینکه ایران ستون فقرات دکترین دفاعی خود را از بین ببرد نابخردانه به‌نظر می‌‌رسد. سیدحسین موسویان در یادداشتی که در سایت المانیتور منتشر شده، گفته است: یکی از مهم‌ترین عواملی که نقش مهمی در راهبرد دفاعی ایران ایفا می‌کند، خاطرات دهشتناک تجاوز عراق به ایران و کشته شدن صد‌ها هزار ایرانی در جنگی است که طی آن عراق از حمایت مالی عربستان و کویت برخوردار بود و توسط قدرت‌های اصلی جهان ازجمله آمریکا، فرانسه و شوروی سابق پشتیبانی می‌شد. این جنگ در خاطره سیاسی ایران تأثیری فراموش نشدنی بر جای گذاشت و تردیدی باقی نگذاشت که ایران باید به هر قیمتی برای بقایش بجنگد.

 قدرتمندترین یگان هوایی خاورمیانه
 فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هوانیروز ارتش قدرتمندترین یگان هوایی خاورمیانه به‌شمار می‌رود و ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی در دوران دفاع‌مقدس انجام داده است. به گزارش مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی با اشاره به ویژگی‌های خلبانان شهید کشورمان گفته است: نخستین پرواز شب عملیاتی که در منطقه کردستان انجام شد توسط شهید کشوری صورت گرفت که حتی قبل از انقلاب هم کسی چنین پرواز شبی را انجام نداده بود. فرمانده هوانیروز در ادامه افزود: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه در مأموریت‌هایی که در چهارگوشه کشور در پشتیبانی از قرارگاه‌های ارتش، سپاه، هنگ مرزی و نیروی انتظامی حضور دارد، در بحث مردم‌یاری و در کنار مردم حضور دارد.

خواب پریشان صهیونیست‌ها
سخنگوی وزارت امور خارجه به تازه‌ترین ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهرام قاسمی در واکنش به تازه‌ترین سخنان بنیامین نتانیاهو که انجام عملیات نظامی داخل مرزهای ایران را منتفی ندانسته، گفت: گرچه رژیم فاسد و تجاوزگر صهیونیستی این مظهر اوهام، کینه و نفرت هرگز و هیچ‌گاه جرأت چنین اقدامی را نخواهد داشت اما بیان چنین کلمات گستاخانه و شرم‌آوری از سر جهل یا هذیان توسط نخست‌وزیر رژیمی متجاوز، دانسته یا نادانسته تهدید یک کشور بزرگ و تاریخی به اقدامی نظامی تلقی می‌شود که قطعا در مجامع و نهادهای حقوقی و بین‌المللی پیگیری خواهد شد. وی ریشه و منشأ شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را بر مبنای تجاوز و تهدید کشورهای منطقه خواند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :