• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40771
+
-

شاکی، سارق از آب در‌آمد

شاکی، سارق از آب در‌آمد

پسرجوانی که در بوفه یکی از سینماهای تهران کار می‌کرد، وقتی به اتهام گروگانگیری از صاحبکارش شکایت کرد، فکرش را نمی‌کرد که خودش به جرم سرقت گیر می‌افتد.
به گزارش همشهری، مدتی قبل پسر 19ساله‌ای به دادسرای امور جنایی تهران رفت و گفت صاحبکارش 5ساعت او را گروگان گرفته است. وی گفت: مدتی است که در بوفه سینمایی در تهران کار می‌کنم. چند شب پیش صاحبکارم مرا داخل بوفه زندانی کرد و اجازه نداد به خانه بروم. او به من تهمت دزدی زد و تهدید کرد که بلایی سرم می‌آورد. در نهایت با داد و فریاد توانستم از آنجا فرار کنم. با این شکایت، صاحب بوفه به دادسرای جنایی تهران احضار شد اما گفته‌های او مسیر پرونده را تغییر داد. وی گفت: چند وقت قبل پسر 19ساله (شاکی) را به‌عنوان فروشنده استخدام کردم اما بعد از مدتی متوجه شدم که او طی 2‌ماه 40میلیون تومان پول دخل را سرقت کرده است. علاوه بر این، تمام اقلام خوراکی ازجمله شکلات‌های خارجی را که من از کشورهای دیگر آورده بودم، سرقت کرده بود که حدود 10میلیون تومان ارزش داشت. پس از بررسی تصاویر دوربین مداربسته متوجه شدم که جوان فروشنده هنگام سرقت دوربین را خاموش کرده است. برای اینکه مدرکی از او به‌دست آورم، مجددا بدون اینکه جوان فروشنده متوجه شود، دوربینی کار گذاشتم و دیدم که هرروز دخل را خالی می‌کند و دست به سرقت خوراکی‌ها می‌زند. وقتی مچش را گرفتم، تصمیم داشتم شکایت کنم اما به‌دلیل مشغله کاری فرصت نکرده بودم تا اینکه شنیدم از من به اتهام گروگانگیری شکایت کرده است.
پس از اظهارات صاحب بوفه و ارائه تصاویر دوربین مداربسته که نشان می‌داد فروشنده 19ساله در حال سرقت است، قاضی دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت سارق 19ساله را صادر کرد. او وقتی شواهد را علیه خود دید، ناچار شد به سرقت اقرار کند. وی گفت: مشکلات مالی داشتم و برای اینکه به پول برسم، تصمیم به سرقت از صاحب بوفه گرفتم، چون می‌دانستم او وضع مالی خوبی دارد و 50میلیون پول زیادی برای او نیست اما صاحبکارم پی به رازم برد و تهدید کرد که شکایت می‌کند. از آن روز به بعد حال خوشی نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم از او به اتهام گروگانگیری شکایت کنم. با خود گفتم مدرکی علیه من ندارد چون دوربین مداربسته را خاموش کرده بودم. می‌خواستم پس از شکایت، او را راضی کنم که صورت مسئله را فراموش کند و من هم شکایتم را پس بگیرم، اما خبر نداشتم که او زیرک‌تر از این حرف‌هاست و مدرک علیه من دارد.
شاکی پرونده که حالا خودش متهم شده بود، با قرار قانونی بازداشت شد و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید