• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 دی 1396
کد مطلب : 4075
+
-

پروانه مافی به همشهری خبر داد:

بازدید از اوین به تعویق افتاد

دیدار مجمع نمایندگان استان تهران از زندان اوین به تعویق افتاد. قوه قضاییه به نمایندگان پیگیر برای انجام این بازدید اعلام کرده که هنوز هماهنگی‌های لازم انجام‌نشده و روند صدور مجوز این بازدید نیازمند زمان بیشتری است. قراربود دیروز جمعی از نمایندگان تهران برای سرکشی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر به زندان اوین بروند و گزارشی از وضعیت و شرایط آنها تهیه و به مردم ارائه کنند.

مصطفی کواکبیان و محمود صادقی دونفر از نمایندگان تهران در مجلس این خبر را به خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند و انتظار بر این بود که دیروز این بازدید انجام شود و گزارشی از بازدیدشان از زندان اوین در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد. در پیگیری‌های خبرنگار همشهری از نمایندگان تهران مشخص شد به‌رغم اعلام قبلی، این بازدید انجام نشده و قوه قضاییه اعلام کرده که برای فراهم آمدن روند بازدید جمعی از نمایندگان از زندان اوین باید هماهنگی با سازمان زندان‌ها صورت بگیرد. این موضوع را با پروانه مافی، نماینده تهران در میان گذاشتیم. او گفت: تا جمعه‌شب قرار بر این بود که گروهی از مجمع نمایندگان تهران شنبه راهی اوین شوند اما شب جمعه اعلام شد که قوه قضاییه اعلام کرده هنوز هماهنگی‌های لازم انجام نشده است.

مافی گفت: برنامه بازدید مجمع نمایندگان تهران از زندان اوین در جریان دیدار اعضای این مجمع با مسئولان سازمان اطلاعات تهران مطرح شد و سازمان اطلاعات تهران وعده تسهیل روند را به ما داد؛ بر همین اساس هم بود که اعلام شد شنبه این دیدار انجام می‌شود، اما آن‌طور که به ما اعلام کرده‌اند هنوز قوه قضاییه هماهنگی‌های لازم را انجام نداده است و امیدواریم این بازدید هرچه زودتر مهیا شود. 

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید چهارشنبه پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مجمع نمایندگان تهران برای آگاهی از وضعیت بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر خواستار بازدید از زندان اوین هستند و از سازمان اطلاعات تهران خواسته‌اند که روند این بازدید را تسهیل کند.آنچه سبب شده تا جمعی از نمایندگان تهران در قالب کمیته‌ای ویژه درخواست بازدید از زندان اوین را مطرح کنند، انتشار گسترده خبر‌های مربوط به بازداشت‌شدگان نا‌آرامی‌های اخیر و به‌ویژه جمعی از دانشجویان و تعدادی از دانش‌آموزان بازداشت شده است که 10روزی می‌شود در صدر اخبار داخلی قرار دارد. در کنار ضرورت بررسی شرایط بازداشت‌شدگان عامل دیگری که نمایندگان را مصر بر بازدید از اوین کرد، انتشار خبر فوت 2نفر از بازداشت‌شدگان روزهای اخیر در بازداشتگاه‌ها بود. 2هفته پیش اعتراضات خیابانی با شعار نه به گرانی در مشهد و چند شهر خراسان شمالی کلید خورد و سپس به شهرهای دیگر در گوشه و کنار کشور سرایت کرد. این اعتراضات دامنه وسیعی داشت و از شعارهای سیاسی تا اعتراضات به مشکلات معیشتی را در بر گرفت. به گفته محمود صادقی، نماینده تهران در پی این اعتراض‌هاحدود ۳۷۰۰نفر نیز بازداشت شدند.عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور تعداد بازداشت‌شدگان اخیر را هزار نفر و بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس حدود 2700 تا 3200نفر اعلام کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید