• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40741
+
-

همه می‌دانند؛ نامزد دریافت 8جایزه‌گویا

فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی در 8 رشته کاندیدای دریافت جایزه جشنواره فیلم گویا شد. مراسم اهدای جوایز به برندگان سی‌و‌سومین جشنواره سینمایی گویا، 2فوریه 2019در شهر سویا برگزار خواهد شد. 
به نوشته ال موندو، در این جشنواره که به نام گویا ، نقاش معروف اسپانیایی در قرن نوزدهم نامگذاری شده است، 151فیلم حضور دارند. فیلم «پادشاهی» با نامزدی در 13رشته امید اول دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره است. پس از آن نیز به‌ترتیب فیلم‌‍‌های «قهرمانان» با نامزدی در 11رشته و «همه می‌دانند» اصغر فرهادی با نامزدی در 8 رشته در رده‌های بعدی قرار دارند. 
فیلم همه می‌دانند در بخش‌های بهترین فیلم، اصغر فرهادی برای بهترین کارگردانی، پنه لوپه کروز برای بهترین بازیگر زن، خاویر باردم برای بهترین بازیگر مرد، ادوارد فرناندس برای بهترین بازیگر مکمل مرد، فرهادی برای بهترین فیلمنامه اورژینال، خاویر لمون برای بهترین موسیقی و هایده صفی‌یاری برای بهترین تدوین کاندیدای دریافت جایزه شده است.  سایت روتن تومیتوز نیز که براساس نظر منتقدان به فیلم‌ها امتیاز می‌دهد، براساس نظر 53نفر از منتقدان، 64درصد امتیاز را به فیلم همه می‌دانند اصغر فرهادی اختصاص داده است.  بر همین اساس، 34نفر از منتقدان در سایت روتن تومیتوز، به این فیلم گوجه‌فرنگی تازه داده‌اند (نظر مثبت منتقدان) و 19نفر از منتقدان به این فیلم گوجه‌فرنگی گندیده داده‌اند که نشانگر نظر نه‌چندان مثبت برخی از منتقدان نسبت به این فیلم است. البته اختصاص 64درصد امتیاز به همه‌می‌دانند نشانگر آن است که این فیلم در مجموع با اقبال از سوی منتقدان مواجه شده و بیشتر آنها نسبت به همه می‌دانند نظر مثبت دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید