• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40505
+
-

عسل مرغوب قزوین برند ندارد

نماینده قزوین در مجلس: در کنار برندسازی این محصول باید به بسته‌بندی مناسب آن نیز توجه کرد

خبر
عسل مرغوب قزوین برند ندارد



نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود مناطق مستعد و شرایط مناسب برای تولید عسل و کیفیت خوب آن، این محصول قزوین باید به برند تبدیل شود. 
به گزارش ایرنا، سیده‌ حمیده زرآبادی در آیین افتتاح شرکت تعاونی زنبورداران قزوین افزود: در کنار برندسازی این محصول باید به بسته‌بندی مناسب آن نیز توجه کرد. 
وی اظهار کرد: می‌توان با تولید عسل خوب و با کیفیت در زمینه صادرات آن به کشورهای اطراف نیز نیم‌نگاهی داشت. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید فراورده‌های مرتبط با این محصول را نیز جدی گرفت و با توجه به این حوزه ارزش افزوده خوبی را به حوزه زنبورداری بخشید. 
زرآبادی با تأکید بر تقویت بخش تعاون در حوزه کشاورزی گفت: قانون برای فعالان تعاونی‌ها تسهیلات ویژه و قابل توجهی را در نظر گرفته است که باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد. 

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بخش تعاون در کشاورزی تقویت شود، بسیاری از فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای خرد این حوزه می‌توانند رونق بیشتری به خود بگیرند و به این ترتیب معیشت کشاورزان در روستاها بهبود می‌یابد.
 ظرف یک سال گذشته 950 تن عسل در استان قزوین تولید شده است که نسبت به قبل 20 درصد افزایش داشته است. 

براساس سرشماری در حال حاضر 1793 زنبورستان در استان وجود دارد که 2469 نفر در آنها مشغول فعالیتند. در این زنبورستان‌ها 117 هزار و 202 کندو وجود دارد که از این میزان 118 عدد کندو بومی و 117 هزار و 84 عدد کندو مدرن است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید