• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40515
+
-

تاثیر گذاری جشنواره‌ها در گرو انتخاب زمان مناسب


محمد یاسین دهقان|   یزد- خبرنگار :

گردشگری زمانی معنای واقعی خود را پیدا می‌کند که آیتم‌های متنوعی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در نظر گرفته شود. باید توجه داشت که هر فصلی گردشگر مخصوص خود را دارد. برای مثال، فصل تابستان و زمستان گردشگران خارجی تمایل چندانی به مسافرت به یزد برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی آن ندارند و این فرصت خوبی برای رونق گردشگری داخلی فراهم می‌کند.
از سوی دیگر، برگزاری تورهای گردشگری تکراری برای بازدید از برخی از جاذبه‌های گردشگری فرصت را برای معرفی جاذبه‌های سایر نقاط استان به‌ویژه شهرستان‌ها سلب کرده است. برگزاری جشنواره‌های گردشگری فرصت را برای معرفی ظرفیت این نقاط فراهم خواهد کرد.
در ادامه، گفت‌وگوی همشهری را با «محمدناصر پیروزی» یکی از فعالان صنعت گردشگری و مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری استان، درباره تاثیر برگزاری جشنواره‌ها در رونق گردشگری استان می‌خوانید.

برگزاری جشنواره‌های گردشگری چه نقشی در رونق صنعت گردشگری استان دارد؟

اگر برگزاری جشنواره‌ها با هدف‌گیری و انتخاب زمان مناسب صورت گیرد، تاثیر بسزایی در افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان و پر کردن ظرفیت مراکز اقامتی و خدماتی حوزه گردشگری دارد. جشنوار‌ه‌هایی که امسال در استان برگزار می‌شود با رعایت زمان و با هدف‌گیری در حال برگزاری است، به طوری که در زمان‌هایی که مسافران خارجی کم هستند گردشگران داخلی را به سمت استان سوق می‌دهند تا کمبود گردشگران خارجی را جبران کنند.

این جشنواره‌ها چه تاثیری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌ها دارند؟

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به علاقه‌مندان، به‌ویژه گردشگران خارجی نباید به چند اثر یا چند شهرستان خاص محدود شود. اگر این جشنواره‌ها برگزار شود، قطعا فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری همه شهرستان‌های استان فراهم خواهد شد. این اقدام باعث می‌شود که جاذبه‌های گردشگری همه شهرستان‌های استان از گمنامی خارج شود. به طور کلی با تعریف جشنواره‌ها در قالب محصولات، و آداب و رسوم، فرصت‌های رونق گردشگران استان شناسایی و ظرفیت‌سازی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید