• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 19 آذر 1397
کد مطلب : 40364
+
-

فیلمساز معروف بانه‌ای و برادرش چطور به قتل رسیدند؟

قرار مرگبار در قهوه‌خانه

قرار مرگبار در قهوه‌خانه


کمتر از 24ساعت پس از پیدا شدن اجساد سوخته رحیم ذبیحی، فیلمساز معروف بانه‌ای و برادرش در جاده بانه - مریوان، کارآگاهان پلیس راز این جنایت را فاش کردند.

به گزارش همشهری، عصر جمعه گذشته راننده‌های خودروهای عبوری در جاده بانه- مریوان متوجه یک دستگاه دوو سی‌یلو شدند که به پرتگاه حاشیه جاده سقوط کرده و سوخته بود. با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از مأموران پلیس‌راه راهی محل حادثه شدند و در داخل خودرو با اجساد سوخته 2مرد روبه‌رو شدند. هر چند در ابتدا به‌نظر می‌رسید ماجرا تصادف بوده و خودرو پس از سقوط به پرتگاه آتش گرفته اما در ادامه معلوم شد که جنایتی هولناک رخ داده است. چرا که هیچ اثری از تصادف یا خط ترمز در محل حادثه مشاهده نمی‌شد و تحقیقات نشان می‌داد آتش‌سوزی خودرو عمدی بوده است.

با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، هویت آنها مشخص شد. یکی از قربانیان فیلمساز معروف کردستان و اهل بانه به نام رحیم ذبیحی و دیگری برادر او بود. وقتی مشخص شد قربانیان پیش از مرگ مسموم و بیهوش بوده‌اند، شکی باقی نماند که آنها قربانی جنایت شده‌اند و به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی قاتل یا قاتلان شروع شد.


سرنخی در قهوه‌خانه
کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از خانواده قربانیان پرداختند. هر چند آنها به کسی مشکوک نبودند اما مشخص شد که روز حادثه، فیلمساز جوان با یکی از دوستانش به نام سعید قرار ملاقات داشته است. ملاقات آنها در قهوه‌خانه‌ای در بانه بود و کارآگاهان راهی آنجا شدند. تحقیق از صاحب قهوه‌خانه نشان می‌داد که آن روز فیلمساز بانه‌ای و برادرش همراه سعید وارد قهوه‌خانه شده و بعد از گفت‌وگو و خوردن چای آنجا را ترک کرده‌اند. پس از آن دیگر کسی قربانیان را ندیده و با آنها تماس نگرفته بود. سعید تنها مظنون پرونده بود و شک مأموران وقتی به وی بیشتر شد که معلوم شد او و فیلمساز جوان از مدتی قبل دچار اختلاف مالی شده بودند. در این شرایط دستور بازداشت مظنون پرونده صادر و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.


اعتراف به جنایت
مرد جوان پس از انتقال به اداره، در همان بازجویی‌های اول به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: به‌خاطر اختلاف مالی که با قربانیان داشتم، نقشه قتل آنها را کشیده بودم. روز حادثه با آنها تماس گرفتم و به بهانه حرف زدن قرار ملاقات گذاشتم. از قبل مقداری داروی خواب‌آور تهیه کرده بودم و وقتی به قهوه‌خانه رفتیم، مخفیانه آن را داخل چای فیلمساز جوان و برادرش ریختم. بعد از دقایقی به بهانه گردش از آنجا بیرون آمدیم و سوار ماشین شدیم. باید صبر می‌کردم تا داروی خواب‌آور اثر کند. یک ساعت بعد وقتی هر دوی آنها بیهوش شدند، پشت فرمان ماشین‌شان نشستم و به جایی خلوت در جاده بانه- مریوان رفتم. در آنجا از باک ماشین بنزین کشیدم و آن را داخل ماشین ریختم و ماشین را به آتش کشیدم. سپس آن را داخل پرتگاه رها کردم تا همه تصور کنند که این دو برادر به‌خاطر تصادف جان‌شان را از دست داده‌اند.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات عامل جنایت، مأموران همراه وی به محل حادثه رفتند و او صحنه قتل فیلمساز معروف بانه‌ای و برادرش را بازسازی کرد. به گفته وی، راز این جنایت در کمتر از 24ساعت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی کشف شد و برای متهم قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید