• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40231
+
-

رپ و هیپ‌هاپ شانس‌های اول جوایز گرمی

نامزد‌های گرمی برای بهترین‌های موسیقی 2019

رپ و هیپ‌هاپ شانس‌های اول جوایز گرمی

نامزدهای مراسم جوایز گرمی 2019، مهم‌ترین جایزه موسیقی معرفی شدند.
 امسال شانس خوانندگان سبک هیپ‌هاپ برای برنده‌شدن گرمی سال آینده بیشتر از گروه‌های دیگر است. بیش از 21هزار قطعه موسیقی ضبط شده برای نامزدی این دوره از جوایز ثبت‌نام شده‌اند و 13هزار‌نفر در فرایند انتخاب نامزدها رأی داده‌اند. در این فصل نامزدها در 84 رشته موسیقایی به رقابت خواهند پرداخت. پس از سیل انتقاداتی که مراسم گرمی سال 2018 را به بی‌توجهی به خوانندگان زن متهم کرده بود، در گرمی 2019 نامزدهای زن در بسیاری از رشته‌های کلیدی پیشتازند.
به گزارش گاردین،  از مرن‌موریس و کیسی مورسگریوز خوانندگان سبک پاپ، کارد بی ‌در سبک رپ، جانل مونائه در سبک پاپ، آریانا گرانده و لیدی‌گاگا به‌عنوان شانس‌های اول جوایز اصلی شصت‌و‌یکمین مراسم گرمی نام برده می‌شود. 
علاوه بر این کاردی بی، براندی کارلایل، دریک، هر، پست مالون، جانل مونائه، کیسی موسگریوز و لامار در این دوره از مراسم گرمی بر سر کسب جایزه آلبوم برتر سال با یکدیگر رقابت می‌کنند. «کارد بی» ‌اولین خواننده رپ زن است که توانسته با آهنگ‌هایش  در صدر جدول بهترین آلبوم‌های موسیقی آمریکا قرار بگیرد. کندریک لامار و دریک که هر دو از خوانندگان سبک رپ محسوب می‌شوند، به‌ترتیب با نامزدی در 8 و 7 رشته امیدهای اول کسب بیشترین جوایز گرمی محسوب می‌شوند. کندریک لامار به‌دلیل آهنگ «پلنگ سیاه» در 8رشته کاندیدا شده است.
بیانسه و جی زد، امسال آلبوم مشترک «همه‌‌چیز عشق است» را منتشر کرده‌اند که در 4رشته نامزد دریافت جایزه گرمی است.  آریانا گرانده خواننده پاپ «آینده‌گرا» آمریکایی که تا به حال جایزه گرمی نبرده، شانس دارد امسال بتواند برای آهنگ جدید خود جایزه بهترین خواننده پاپ را از گرمی بگیرد. اما سابقه تیلور سوئیفت دیگر خواننده پاپ که در کارنامه وی 10جایزه گرمی دیده می‌شود، باعث نشده که او در رشته‌های زیادی نامزد شود. او در مراسم گرمی سال آینده تنها در رشته موسیقی پاپ کاندیدای دریافت جایزه خواهد بود. 
چایلدیش گامبینو با آهنگ «این آمریکاست» در گرمی 2019نامزد دریافت 2جایزه در بخش موسیقی و ضبط سال شده است.  گروه قدیمی گانزن روزز در گرمی 2019به‌احتمال زیاد برنده نخستین جایزه خود برای آلبوم «اشتها برای نابودی» که در سال1987 انتشار یافت خواهد شد. این آلبوم در سال1987در یک رشته در گرمی نامزد شده بود.
مراسم اهدای جوایز گرمی دهم فوریه سال 2019 (21بهمن 1397) در «مرکز استیپل» لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید