• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40213
+
-

نجات 2کوهنورد مفقود‌شده در ارتفاعات امامزاده داوود

نجات 2کوهنورد مفقود‌شده در ارتفاعات امامزاده داوود

2کوهنورد در ارتفاعات امامزاده داوود مفقود شده و شرایط نامعلومی داشتند اما حضور بموقع تیم‌های امداد و نجات هلال احمر باعث نجات جان آنها شد. به گزارش همشهری، عصر روز جمعه 2نفر از اعضای یک تیم کوهنوردی که به ارتفاعات امامزاده داوود در منطقه کن صعود کرده بودند، از گروه جدا شدند. آنها فکر می‌کردند بعد از کمی استراحت می‌توانند به پایین برگردند اما با تاریک‌شدن هوا راه را گم کردند. همزمان بارش برف و کولاک در منطقه آغاز شد و این 2کوهنورد را در شرایط سختی قرار داد. از سوی دیگر نفرات گروه کوهنوردی وقتی به پایین ارتفاعات رسیدند و از 2 هم‌تیمی‌شان که 61و 65ساله هستند خبری نشد، ماجرا را به آتش‌نشانی اطلاع دادند و درخواست کمک کردند. هیچ‌کس از شرایط 2 کوهنورد مفقود‌شده اطلاعی نداشت و معلوم نبود با تاریک‌شدن هوا از یک‌سو و بارش برف و سرد‌شدن هوا از سوی دیگر چه سرنوشتی در انتظار 2کوهنورد مفقود شده است. با اینکه تیم‌های امدادی شبانه عملیات جست‌وجو را آغاز کردند، اما نتوانستند هیچ ردی از 2 کوهنورد پیدا کنند تا اینکه سرانجام صبح شنبه با ادامه عملیات هر 2 کوهنورد نجات یافتند.

عملیات نجات

ابراهیم تاجیک نوری، معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در این‌باره به همشهری گفت: عصر جمعه خبر مفقود‌شدن این 2کوهنورد به آتش‌نشانی تهران اعلام شده بود و چون این حادثه در کوهستان اتفاق افتاده بود، از هلال احمر درخواست کمک شد. وی ادامه داد: همان زمان 2تیم کوهستان با همکاری آتش‌نشانی به محل تقریبی گم‌شدن 2کوهنورد فرستاده شدند اما به‌دلیل نامساعد بودن وضعیت هوا، عملیات برای چند ساعت معلق شد. تاجیک در ادامه گفت: از ساعت‌های اولیه صبح شنبه با برگزاری جلسه فنی عملیات از سر گرفته شد. آخرین نقاطی که این 2نفر تماس تلفنی برقرار کرده بودند، به‌دست آمد و 3تیم جست‌وجو و 2تیم واکنش سریع هوایی به منطقه اعزام شدند و جست‌وجوها برای یافتن 2کوهنورد مفقود‌شده به‌طور همه‌جانبه ادامه یافت تا اینکه ساعت 12:50اعضای یکی از تیم‌های زمینی موفق شدند 2کوهنورد را در همان منطقه‌ای که حدس می‌زدیم، پیدا کنند و آنها را نجات دهند.

وی درباره وضعیت این 2کوهنورد گفت: با اینکه آنها کوهنوردان حرفه‌ای نبودند، اما توانسته بودند در منطقه کوهستانی زنده بمانند. خوشبختانه آنها هیچ آسیبی ندیده بودند و فقط یکی از آنها کمی دچار سرمازدگی شده بود که هر 2نفر توسط تیم‌های امدادی منتقل و به خانواده‌های‌شان تحویل داده شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید