• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40204
+
-

با مردم | حوادث

با مردم | حوادث

   چه‌کسی بر کلینیک‌های روانشناسی نظارت می‌کند؟

با اوضاع بد اقتصادی و فشارهای روانی، نیاز مردم به مشاوره و روان‌درمانی بالا رفته است. این روزها بازار مشاوران و روان‌درمانگران گرم است اما قیمت‌های مشاوران سرسام‌آور است؛ به‌خصوص اگر روان‌درمانگر باشند. پرس‌وجو از چند کلینیک برای مشاوره دخترم نشان داد که به کمتر از ساعتی120هزار تومان نباید فکر کنم و البته رقم آن تا ساعتی 600 هزار تومان هم می‌رسد. واقعا مسئولانی که این مشکلات را رقم زده‌اند و باعث افسردگی مردم شده‌اند، نباید به این بخش یارانه بدهند یا نظارتی داشته باشند و یا بیمه‌ها حمایت کنند؟
بابایی

@  چرا برخی بازنشستگان نمی‌روند؟

آیا طرح کنار رفتن بازنشستگان از مشاغل و پست‌های دولتی شامل بازنشستگان شاغل در شورای شهر و شهرداری همدان نمی‌شود؟
قشمی از همدان

  تسهیلات کشاورزی کافی نیست

دولت ‌پول‌ کافی‌ بابت‌ تسهیلات‌ مصوب‌ به ‌بانک ‌کشاورزی نمی‌دهد و با این‌همه ‌افزایش ‌هزینه‌ها و حتی با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم،‌ ما باز هم مستأصلیم. اگر هم بعد از گذر از هفت‌خوان رستم موفق به دریافت تسهیلات کشاورزی شویم همه آن را بابت ‌برق، ‌پمپ ‌آب‌ و کود و سم ‌هزینه می‌کنیم. به همین روال ادامه دهند کشاورزی ما نفس‌های ‌آخر را می‌کشد‌.
حسین قهرمانی از دره سجین ابهر

  علت سقوط سهام ایران‌خودرو چیست

سهام ایران‌خودرو را 3 سال است گرفته‌ایم و الان به 248تومان یعنی کمترین رقم رسیده، ولی شرکت‌های دیگری مثل هپکو رشد داشته‌اند. عده‌ای با سفته‌بازی و حقه‌بازی، پول مردم را از جیبشان می‌برند. اگر مدیرانی توان مدیریت سهام خود را ندارند چرا مردم را تشویق به خریدن آن می‌کنند؟
یک شهروند

@  وزارت علوم تکلیف ارز دانشجویی را روشن کند

وزارت علوم اعلام کرده بود برای دریافت ارز دکتری در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند و مدارک تحصیلی خود را به سفارتخانه‌ها بدهند و پس از یک ماه بعد از تأیید از بانک سامان ارز دانشجویی بگیرند اما بانک فقط ارز آزاد می‌دهد. اگر به ما ارز دولتی می‌دهند چرا تعهد بازگشت می‌گیرند؟ وزیر علوم می‌گوید مشکل ما این است که 60درصد دانشجویان دکتری هستند و کم‌سن نیستند. حتما باید به همه جا اطلاع‌رسانی کنیم. چرا دانشجو را اذیت می‌کنید و چرا سر ما منت می‌گذارید؟
پدر یک دانشجو

@  مشکلات نوبت‌دهی در بیمارستان‌های دانشگاهی

سیستم نوبت‌دهی در برخی بیمارستان‌ها مضحک است. در این سیستم باید یک‌بار تلفنی یا اینترنتی وقت بگیرید و یک‌بار هم در روز نوبت‌تان در بیمارستان حضوری! اگر حتما باید اینترنتی و تلفنی وقت بگیریم حتما برای این است که در بیمارستان وقتی به مراجعین حضوری داده شود، پس این چه کاری‌ است که دوباره پروسه نوبت‌دهی به‌صورت حضوری هم تکرار می‌شود و عملا نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی را کنار می‌زند؟ مسئولان هم عنوان می‌کنند به مشکلات واقفند و آنها را حل خواهند کرد اما در مدت بیش از 2سالی که من به این بیمارستان رفته‌ام این مشکلات همچنان مردم را می‌آزارند.
رضا بلوکات ازتهران

   بانک مسکن وام بازسازی خانه را بیفزاید

در مورد طرح بانک مسکن که برای زیاد کردن وام، اجرا کرده پیشنهاد می‌کنم حداقل بانک مسکن برای خانه‌های از 20سال به بالا هم وام بدهد که خانه‌ها امکان بازسازی داشته باشند. 20میلیون وام جعاله می‌دهند که اصلا برای بازسازی کافی نیست. این برای بازار مسکن خوب است.
مُذَهِبی

  چرا مهربان نیستیم؟

چرا همه از هم متنفریم درحالی‌که به هم نیاز داریم. حتی برای پرسیدن آدرس به هم نیاز داریم و همین قضیه باعث شده ارتباطات رودررو کم شود و حتی نگرانیم که از هم آدرس بپرسیم. سلام کردن که مدت‌هاست مرده. مردم با هم چهره در چهره می‌شوند. ما که به هم احتیاج داریم باید مهربان باشیم. حتی در بین همسایگان همینطور است و همسایه همسایه را نمی‌شناسد.
بحریان

  جلوی تغییر مسیر نهرها در بلوچستان گرفته شود

گسترش فرهنگ تغییر مسیر انهار در سیستان فاجعه‌بار است. برخی افراد به‌صورت شخصی اقدام به تغییر مسیر نهرها می‌کنند تا به مزرعه خود آبرسانی کنند و بعد از مدتی صاحب آن می‌شوند بدون اینکه هیچ نظارتی بر این موضوع وجود داشته باشد. مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که همین آب اندک به عدالت بین کشاورزان و باغداران توزیع شود. اکنون هیچ‌کسی بر این مسئله نظارت ندارد و فردا که هزار و یک مشکل پیش آمد می‌گویند موضوع ریشه‌دار است.
حیدرزهی از بلوچستان

   چرا مصوبه مشاغل زیان‌آور در شهرهای مختلف فرق دارد؟

29سال است که در آتش‌نشانی دامغان مشغولم، چرا مصوبه مشاغل زیان‌آور در استان سمنان به‌جز شهرهای سمنان و شاهرود شامل حالمان نمی‌شود؟ ما بارها به اداره کل استان شکایت کرده‌ایم ولی ترتیب اثری داده نشده است. درصورت امکان مسئولان فکری به حال ما کنند. مگر می‌شود بین مشاغل مشابه در شهرهای مختلف تبعیض قائل شد؟ شغل آتش‌نشانی سخت و زیان‌آور یا هست یا نیست! نمی‌شود که در یک شهر باشد و در شهری دیگر نباشد.
یک شهروند

این خبر را به اشتراک بگذارید