• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40117
+
-

تحقیقات از آتش‌افروز تهرانی باعث کشف جرایم تازه‌تر شد

انگیزه ام سرگرمی بود

پیگیری
انگیزه ام سرگرمی بود

با دستگیری مهدی، معروف به مهدی پیتی که به اتهام آتش‌زدن کارتن‌خواب‌ها در پارک‌های تهران تحت تعقیب پلیس بود، راز دیگر جرایم سیاه او نیز فاش شد. تجاوز به مردی 45ساله، زیر گرفتن صاحب یک پیتزا فروشی، قمه‌کشی و قدرت‌نمایی تنها بخشی از اتهامات این شرور منطقه نعمت‌آباد است.

 به گزارش همشهری، از چند روز پیش و پس از انتشار فیلم‌های وحشتناک از آتش‌زدن کارتن‌خواب‌ها و معتادانی که در پارک‌های تهران در حال استراحت بودند، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری متهم این پرونده آغاز شد. طولی نکشید که با اطلاعات به‌دست آمده معلوم شد این فرد کسی نیست جز یک شرور سابقه‌دار به نام مهدی معروف به مهدی پیتی. در ادامه مشخص شد که پرونده این شرور 32ساله کاملا سیاه است. او از مجرمین سابقه‌دار در زمینه قدرت نمایی و آزار و اذیت به‌ویژه آزار و اذیت جنسی بود که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده بود. تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد که وی نخستین بار در سال 1385به اتهام ضرب و جرح عمدی به زندان افتاده و همان سال، مدتی پس از آزادی دوباره به این اتهام دستگیر و زندانی شده است.

او در سال‌های 86، 87، 89و 96 نیز هر بار به اتهام‌های مختلف ازجمله تخریب و قدرت نمایی با چاقو و ورود به عنف به منزل و سرقت مقرون به آزار و اذیت دستگیر و زندانی شده بود. با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری شرور حرفه‌ای ادامه یافت تا اینکه وی در مخفیگاهش به همراه دو نفر که او را در ارتکاب جرایمش همراهی کرده بودند به نام‌های اکبر و محمود دستگیر شدند. به گفته سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران با دستگیری مهدی، یکی از شاکیان او که مردی 45ساله است با مراجعه به اداره 16پلیس آگاهی تهران از او به اتهام تجاوز شکایت کرد و گفت که متهم و همدستانش بعد از اینکه او را به بیابان‌های اطراف تهران برده، مورد تجاوز قرار داده و با تهیه فیلم سیاه، تصاویر آن را در محله‌شان پخش کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: متهم و همدستانش با قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

فقط برای خنده و سرگرمی!


تصورش هم وحشتناک است. اینکه فردی فقط برای خنده و سرگرمی کارتن‌خواب‌ها و معتادهایی که جایی جز پارک‌ها و فضاهای سبز برای خوابیدن و استراحت ندارند را آتش‌بزند. این اما همان کاری است که مهدی انجام می‌داد و فیلم‌هایی از آن در فضای مجازی منتشر شد. گفت‌وگو با او را بخوانید.

انگیزه‌ات از این کار چه بود؟

خنده و سرگرمی. می‌خواستم مردم بخندند.

چند نفر را اینطوری آتش زدی؟

4یا 5نفر. همه‌شان کارتن خواب و معتاد بودند. من برایشان لباس می‌خریدم و بعد آنها را آتش‌ می‌زدم تا مردم بخندند. بعد هم به‌شان پول می‌دادم و راضی‌شان می‌کردم. ٦‌ماه قبل هم یکی از دوستانم را داخل سطل آشغال انداختم که پلیس امنیت به سراغم آمد و من از او عذر‌خواهی کردم. فیلمی از عذر خواهی‌ام را هم در اینستاگرام منتشر کردم.

هیچ‌وقت فکر نکردی به آنها آسیب جدی برسد؟

بعد از آتش‌زدن، چند نفر به سرعت پیدایشان می‌شد و آنها را خاموش می‌کردند.

فیلم‌ها برای چند وقت پیش است؟

9سال پیش. خیلی قدیمی است.

پس چطور حالا رو شده؟

فکر می‌کنم همان مردی که به جرم تجاوز از من شکایت کرده آنها را منتشر کرده است. البته من اتهام تجاوز را قبول ندارم. یک روز 2نفر از بچه‌های محل آمدند پیش من و گفتند که این مرد(شاکی) آنها را اذیت کرده و خواستند از او انتقام بگیرم. من هم با همان بچه‌ها او را به بیابان‌های اطراف تهران بردیم. آنجا فقط یک سیلی به او زدم اما آن دو نفر شاکی را آزار و اذیت کردند و شاکی برای اینکه از من انتقام بگیرد هم از من شکایت و هم فیلم‌ها را پخش کرد. من 2ماه فراری بودم تا اینکه 10روز پیش دستگیر شدم.

اگر فیلم‌ها برای 9سال پیش است. پس چطور قیافه‌ات در همه این سال‌ها تغییر نکرده؟

گفتم که. فیلم‌ها برای 9سال پیش است.

چند نفر دیگر هم از تو شکایت کرده‌اند. ازجمله پیتزا فروشی که می‌گوید چون به‌خاطر زورگویی از تو شکایت کرده، تو او را با ماشین زیر گرفتی؟

همه آنها دروغ می‌گویند. من کاری نکرده‌ام.

متاهلی؟

بله. 18ساله بودم که ازدواج کردم.

شغلت چیست؟

سمساری. البته گاهی هم ضایعات خرید و فروش می‌کردم و درآمدش بد نبود.

می‌گویند برادرانت هم از افراد شرور منطقه هستند. درست است؟

2برادرم جزو اشرار سطح یک هستند که یکی از آنها هنوز در زندان است. اما من شرور سطح 2بودم.

این خبر را به اشتراک بگذارید