• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 17 آذر 1397
کد مطلب : 40034
+
-

صعود نساجی در هفته پایانی نیم‌فصل

بهزاد صمدی |  ساری-خبرنگار:

شاگردان «جواد نکونام» که در آخرین دیدار نیم‌فصل 4 بازیکن اصلی خود یعنی «رحمان جعفری»، «محمدمهدی نظری» و «محمد عباس‌زاده» را به دلیل مصدومیت و «علی شجاعی» را به علت درگذشت یکی از نزدیکانش در ترکیب نداشتند، برابر پیکان که با نظر «مجید جلالی» با ترکیبی جوان پا به میدان گذاشته بود و 3 بازیکن با تجربه این تیم یعنی «مهدی مومنی»، «ماهان رحمانی» و «مهدی شیری» از فهرست تیم خط‌خورده بودند، توانستند با دست پر شهر قدس را ترک کنند.

هرچند که نظر نکونام در مورد بازی، کیفیت پایین آن در هر دو تیم بود، اما به هر حال نساجی‌چی‌ها به آنچه مدنظر داشتند رسیدند تا نیم‌فصل را با خیالی آسوده تمام کنند و به تعطیلات بروند. نساجی که آغاز نیم‌فصل را با شکست برابر ذوب‌آهن در دیداری خانگی آغاز کرده بود و کسب تساوی‌های پیاپی و 5 شکست و فقط 2 پیروزی خانگی تا پیش از هفته پانزدهم سبب نگرانی هواداران این تیم شده بود، در هفته پایانی از فرصت استفاده کرد. این تیم حالا با پیکان در جدول هم‌امتیاز شده و به دلیل دشواری بازی حریفان اصلی‌اش در جدول برای هفته پانزدهم، خود را در حاشیه امن جدول می‌بیند.

فولاد روز جمعه (23 آذر) باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی برود و کار دشواری برای پشت سر گذاشتن نساجی خواهد داشت. نفت مسجد سلیمان روز چهارشنبه (21 آذر) در اصفهان مهمان ذوب‌آهن است و توقف یا شکست این تیم در خانه شاگردان «علیرضا منصوریان» تثبیت موقعیت نساجی را به دنبال خواهد داشت. صنعت نفت نیز 23 آذر باید با سایپا در آبادان رقابت کند که فقط در صورت پیروزی با اختلاف بیشتر از 3 گل برابر سایپا می‌تواند نساجی را در جدول از پیش روی خود بردارد؛ نتیجه‌ای که بعید است رقم بخورد.

نساجی برای نیم‌فصل با توجه به نیازی که به تمام‌کننده در حملات دارد، باید بازیکنانی جذب کند که بتوانند موقعیت‌های ایجاد شده را به گل تبدیل کنند. این تیم در نیم‌فصل از دو بخش ضربه زیادی خورد. یکی اشتباه‌های فاحش و پیاپی داوری و دیگری اشتباه‌های فردی بازیکنان در دقت نداشتن برای زدن ضربه‌های پایانی و گل ساختن از موقعیت‌ها. به آنها باید بعضی اشتباه‌ها در دفع توپ را نیز اضافه کرد که سبب امتیاز گرفتن از نساجی می‌شد. 

مانند دیدار نخست برابر ذوب‌آهن که با وجود ارائه دیداری خوب، به دلیل یک اشتباه در دفع توپ، نساجی تک‌گل دیدار را دریافت کرد.در بخش داوری هم نساجی به اعتقاد کارشناسان داوری دست‌کم 9 امتیاز را به دلیل اشتباه‌های فاحش داوران از دست داد؛ امتیازاتی که اگر نیمی از آنها هم با سوت اشتباه داوران از دست نمی‌رفت، نماینده مازندران در لیگ برتر حالا شرایط بسیار بهتری در جدول داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید