• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39927
+
-

قانون شامل حال همه می‌شود

معاونت پشتیبانی و منابع مالی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی درباره موضع جدید فدراسیون فوتبال مبنی بر «ادامه فعالیت هیأت‌رئیسه بازنشسته پس از اعلان نظر رسمی وزارت ورزش» تأکید کرد که همه بازنشسته‌هایی که مشمول قانونند باید تا 15آذر تعیین تکلیف شوند. ژاله فرامرزیان در حاشیه بازدید از اردوهای تیم‌های ملی جانبازان و معلولان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت اعضای بازنشسته هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و اعلام این فدراسیون مبنی بر ادامه فعالیت هیأت رئیسه پس از پاسخ رسمی وزارت ورزش گفت: «طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تمام افرادی که بازنشسته هستند تا 15آذر باید پست خود را ترک کنند. این قانون شامل همه افراد می‌شود.»
وی همچنین درخصوص وضعیت بازنشسته‌های برخی از فدراسیون‌ها ازجمله ضیایی و فرجی و همچنین هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: «طبق قانون تمام کسانی که بازنشسته هستند باید براساس تاریخ اعلام شده فدراسیون‌های خود را ترک کنند و ما براساس تکلیف اقدام خواهیم کرد. درصورتی که برخی از بازنشسته‌ها براساس قانون عمل نکنند در صدور احکام و پرداختی‌ها ما نیز براساس تکلیف خود اقدام می‌کنیم. البته باید این را بگویم که برخی از دوستان از استثنائاتی درخصوص موضوع بازنشستگی برخوردار بودند که از آن استفاده نکرده بودند که بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این‌باره از ما تقاضا کردند که ما منتظر سپری شدن مراحل قانونی تقاضاهای آنها هستیم که آیا شامل قانون بازنشستگی می‌شوند یا خیر؟»
معاون وزیر همچنین درخصوص وضعیت بازنشستگی فریبا محمدیان گفت: «چون ایشان پیش از موعد و با 20سال کار خود را بازنشسته کرده، تخلفاتی در بازنشسته‌کردن ایشان صورت گرفته که در این خصوص شکایتی تنظیم کرده که نتیجتا اگر نتیجه این شکایت به‌ دست ما برسد مشکلی برای ادامه فعالیت او در وزارت ورزش نخواهد بود. البته باید بگویم طی مدت حضور خانم محمدیان در وزارت ورزش ما شاهد آثار خوبی از فعالیت‌های ارزشمند او بوده‌ایم و امیدواریم بتوانیم دوباره ایشان را در وزارت ورزش داشته باشیم. البته به اعتقاد محمدیان چون تنها از یک‌سوم طول خدمت خود طی 20سال بهره‌مند شده، در حق وی اجحاف شده و باید رویکرد عادلانه‌ای در این‌باره اتفاق بیفتد.» او در پاسخ به این پرسش که درصورتی که خانم محمدیان بازنشسته باشد آیا امکان حضورش به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان در کمیته ملی پاراالمپیک وجود دارد یا خیر؟ گفت: «براساس اساسنامه کمیته ملی پاراالمپیک نایب‌رئیسی شغل محسوب نمی‌شود و حضور وی در این پست بلامانع است.» فرامرزیان همچنین درخصوص شیوه خصوصی‌سازی‌ 2باشگاه استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: «تقاضای خصوصی‌سازی‌ این دو باشگاه از طرف وزارت ورزش و جوانان به هیأت وزیران و سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده که هنوز مصوبه‌ای برای خصوصی‌سازی‌ این دو باشگاه ابلاغ نشده است. به محض اینکه مراحل خصوصی‌سازی‌ این دو باشگاه انجام شود و به تصویب برسد مطابق قانون سازمان خصوصی‌سازی‌ درباره میزان رقم واگذاری و نحوه واگذاری این دو باشگاه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید