• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39852
+
-

اسکان مهاجران ناخواسته دانمارک در جزیره دوردست

اسکان مهاجران ناخواسته دانمارک در جزیره دوردست


دولت دانمارک تصمیم دارد مهاجران پذیرفته‌نشده در این کشور را به جزیره‌ای دوردست بفرستد و آنجا اسکان دهد. به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، وزیر مهاجرت دانمارک با اعلام این خبر گفته‌است: این مهاجران ناخواسته باید درک کنند که دانمارک واقعا آنها را نمی‌خواهد.

برای آنکه این پیام نخواستن برای مهاجران روشن شود، یکی از کشتی‌هایی که قرار است این افراد را به جزیره دوردست منتقل کند، ویروس نام‌گذاری شده‌است.

این اقدام بخشی از توافق دولت راست میانه دانمارک و حزب راستگرای خلق این کشور است که توسط وزیر مهاجرت اعلام شده‌است. براساس این توافق، قرار است 100نفر از مهاجرانی که درخواست پناهندگی و اقامتشان در دانمارک رد شده و بعضی از آنها سابقه محکومیت قضایی دارند، به جزیره‌ای دوردست فرستاده شوند. این جزیره محل آزمایشگاه‌هایی است که روی بیماری‌های خاص حیوانات تحقیق می‌کنند.

مساحت این جزیره 17هکتار است و در دریای بالتیک قرار دارد. مهاجرانی که در این جزیره اسکان داده می‌شوند باید هرروز خودشان را به دفتر مرکزی جزیره معرفی کنند و اگر این کار را نکنند با مجازات حبس روبه‌رو می‌شوند. قرار است طی 4سال رقمی معادل 115میلیون دلار برای اسکان مهاجران در این جزیره اختصاص یابد. وزیر دارایی دانمارک گفته‌است که این جزیره زندان نیست اما اقامت مهاجران در آن اجباری است.

در دانمارک هم مانند دیگر کشورهای اروپایی، موج مهاجران خاورمیانه و شمال آفریقا طی سال‌های اخیر، با واکنش گسترده ملی‌گرایان و احزاب راست و پوپولیست روبه‌رو شده‌است. دولت دانمارک گفته که قوانین مهاجرتی این کشور را تا جایی که ناقض کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر نباشد، تغییر خواهد داد. وزیر مهاجرت سابق دانمارک پیش‌تر ایده اسکان مهاجران در جزیره دوردست را یک شوخی خوانده‌بود. اما اکنون به‌نظر می‌رسد این شوخی واقعیت خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید